A nyelvtanulás kulcsa a beszéd!
Kevés olyan hivatás van, amelyben ma nyelvtudás nélkül érvényesülni lehet a munkaerőpiacon. Sokan azt gondolják, azzal, hogy nyelvtudásukról papírt szereznek, minden le is van tudva, közülük jópáran írásban még egész jól el is boldogulnak. De ha meg kell szólalni… megfagy a levegő, eláll a lélegzet és bent ragadnak a szavak. Ez a jelenség nem az egyén hibája, a nyelvoktatási rendszer felépítéséből fakad, hogy nem tanuljuk meg élőszóban használni az idegen nyelvet. Ezt kívánja orvosolni A Speak! Nyelviskola, ahol Dunay Péter 100% beszéd, 0% könyv módszerének köszönhetően rövid időn belül felszakadnak a gátak.
Hiába áltatjuk magunkat, a beszédkészséget nélkülöző nyelvtudás nem nyelvtudás. Legalábbis éppen arra nem elég, ami miatt éveket, évtizedeket nyelvtanulásba fektettünk, hogy általa jobb munkahelyet, magasabb pozíciót érhessünk el. Emlékezzünk csak vissza a közoktatásban eltöltött nyelvórákra! Hogy teltek? Többnyire a tanár beszélt, és létszámtól függően a diákoknak szinte másodpercek jutottak egy-egy megszólalásra. De, ha tovább megyünk, a legtöbb nyelvtanfolyam esetében is hasonló szituációval találkozunk.
„Ezt a hiányosságot felismerve fejlesztettem ki a módszeremet, ami éppen arra épül, hogy a tanórákon a beszédé, a beszélgetésé legyen a főszerep. Nálunk nincsenek tankönyvek, munkafüzetek, nem töltögetünk teszteket. Mindezek helyett olyan gyakorlatok kerülnek terítékre, amelyek teret adnak a szóbeli megnyilvánulás kibontakozásának. Hihetetlenül hangzik, de sokaknak az is nehézséget okoz, hogy a saját hangjukat kell hallgatniuk. Ahhoz, hogy a későbbiekben eredményesen tudjunk haladni, elsőként ezt a gátat kell áttörnünk. Ha a diák már nem érzi kellemetlennek azt, hogy beszélnie kell, egyre több bátorságra tesz szert, ami megnyitja a kapukat a benne rejlő tudás felszínre jutásához”, emelte ki Dunay Péter, aki közel 30 éve foglalkozik nyelvtanítással. Több tízezer angolóra tapasztalatával a háta mögött teljes meggyőződéssel állítja, hogy 10-ből 8 ember azért nem tud megszólalni angolul, mert soha nem beszélt eleget.
A nyelvtanulás is egyfajta sport
Dunay Péter egyedi értelmezése szerint a nyelvtanulás olyan, mint a sport, a tanórák pedig az edzések. Például egy futó, amikor elindul egy versenyen, tisztában kell lennie azzal, hogy az éppen egy sprint táv, ahol gyorsan fel kell pörögni és rövid távon a legjobb teljesítményt nyújtani, vagy egy maraton, ahol hosszú időre és távra kell beosztania az energiáját.
„Téved, aki azt hiszi, hogy a nyelvtanulás egy sprint, amit gyorsan le lehet tudni. Amelyik oktatási intézmény ezt ígéri, ott valami sántít. Ez egy maraton, amire mind fizikai, mind pedig mentális értelemben fel kell készülni, és kitartani egészen a végső cél eléréséig. Addig nem szabad abbahagyni – és még utána sem –, mert a nyelvismeret nem olyan, mint a biciklizés, ezt igenis nagyon könnyen el lehet felejteni. Állandó edzésben kell maradni. Azok, akik megtanultak angolul, tudatosan, lélekben úgy készültek, hogy ebbe most bele kell fektetniük időt és energiát. Tudták, hogy nem a következő sarokig fognak futni minél gyorsabban, hanem az egész háztömböt kell a lehető legtöbbször megkerülniük”, fejtette ki Dunay Péter, a Speak! Nyelviskola szakmai vezetője, a Dunay-féle 100% beszéd, 0% könyv módszer megalkotója.
Angolul beszélni csak beszéd közben lehet megtanulni!
A túl sok elmélet, amin tanulmányaink során végigküzdjük magunkat, leginkább azt a hatást éri el, hogy csomót köt a nyelvünkre. Nem merünk megszólalni, mert félünk, hogy hibázunk, eltévesztjük a nyelvtani szerkezeteket, vagy éppen nem úgy ejtjük ki a szavakat, ahogyan kéne. Ezzel szemben a sok beszéd feloldja a megszólalástól való félelmet, hiszen biztonságos, védett és támogató környezetben segít megtenni az első lépéseket.
„A Speak! Nyelviskolát a Dunay-féle beszédközpontú angol tanulási módszerre építettük fel, és 2014 óta több, mint 5000 embert tanítottunk meg angolul ezzel a módszerrel, amelynek alapja, hogy megnöveltük az egy főre eső beszéd idejét. Az online térben megvalósuló tanfolyamainkat egyénileg tartjuk, azaz az órákon csupán a tanár és egyetlen diák van jelen. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a diák több térhez jusson, mint egy csoportos óra alkalmával. Abban hiszünk, hogy ha valaki minél többet beszél, és beszélnek hozzá, annál gyorsabban válik magabiztos kommunikátorrá. Ahogy a saját anyanyelvünket sem könyvekből tanultuk, úgy az angolt sem nyelvtankönyveken vagy helyesírási szabályzaton keresztül fogjuk elsajátítani, hanem párbeszédeken keresztül”, hívta fel a figyelmet a szakember.
Se fölé, se alá ne becsüljük magunkat!
Akárhol is tartunk jelenleg a nyelvtanulásban, fontos, hogy pontos képünk legyen arról, milyen szinten helyezkedik el a nyelvtudásunk. Ugyanis a nyelvtanulási kudarcok egyik leggyakoribb oka a nem megfelelő tudásszint kiválasztása. Ha nem a számunkra megfelelő tudásszinten vágunk bele az angolozásba, akkor a tanulás egy szenvedés lesz. Vagy azért, mert azt érezzük, hogy nekünk ez nem megy, vagy azért, mert már a kisujjunkon jön ki, amiről szó van, ezért untatnak az órák. Akármelyik is fordul elő, mindkettő lenullázhatja a motivációnkat.
„Létfontosságú, hogy a jelentkező elvégezzen egy pontos szintfelmérést, ami megmutatja, hol kell kezdenie a kurzust. A Speak-es online angol szintfelmérő különlegessége, hogy a mondatalkotási képességeket nézi. Így a hagyományos felmérőknél sokkal pontosabban méri fel a tudásszintet. A mi tesztünk rá tud világítani azokra a rejtett hibákra, amik eddig az akadályai lehettek annak, hogy a jelentkező elérje az angollal kapcsolatos céljait”, tette hozzá Dunay Péter.
Zárásként azt is elárulta, hogy a szintfelmérőt követően az online bemutatóóra a következő lépés, amelynek során a leendő diákok egy óra alatt betekintést nyerhetnek abba, miként tudnak úgy végigbeszélni egy online angol órát, hogy nem kell nyilvánosan szerepelniük.
„Ez azért is lényeges, mert a bemutatóóra után mindenki a saját tapasztalata alapján tudja eldönteni, hogy mennyire testhezálló számára a Dunay-féle beszédközpontú angol tanulási módszer, a tankönyvmentes és kommunikatív angoltanulás”, mondta a Speak! Nyelviskola szakmai vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Digitalizáció a nyelvtanulásban: a tanári jelenlét még mindig elengedhetetlen a sikerhez
- Speciális módszer segíthet egy nyelv elsajátításában
- Megtanulni egy nyelvet fél év alatt? Lehetséges!
- Már nem kell nyelvvizsga a diplomához, de az érvényesüléshez igen
- Vajon megtanulhatunk angolul, ha felirattal nézzük a filmeket?
- Az angolnyelv-tanulás a legjobb befektetés
- Hogyan jegyezd meg könnyen az idegen szavakat?
- Új szemléletmód a nyelvoktatásban
- Nem sikerült az angol érettségi? Még nem késő javítani!
- Magyar innovációval tanulhatnak nyelvet Európában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.