Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Vajon a használt lízingautók jelenthetik a megoldást? Netán az élelmiszer és a műszaki cikkek után már a következő autónkat is online áruházból vehetjük? Az ALD Automotive | LeasePlan használtautó üzletágának igazgatója összefoglalta a jelenleg úttörő trendeket.
Kihívásokkal teli évek
A COVID-időszak kezdetben érthető módon visszavetette a használtautó-értékesítést, ám a saját használatú autó az egészségügyi biztonság miatt felértékelődött, így az autóvásárlás iránt érdeklődők száma nőtt. A 2021-ben kezdődő, majd 2022-ben tetőző alkatrészhiány és a szállítási nehézségek következtében felélénkült a használtautó-piac, hiszen sokan, akiknek éveket kellett volna várnia az új autókra, inkább a másodlagos piac felé fordultak. Mindez átmenetileg megnövelte a használtautó-árakat. A 2023-as év azonban már a konszolidációról szólt mind az újautó-, mind pedig a használtautó-piacon. A szállítási idők rövidültek, sőt, napjainkra jellemzővé vált, hogy újra készletről, árkedvezménnyel lehet választani új gépjárművet. Ezáltal közeledtek egymáshoz az újautók és a használt autók árai, amely kihívást jelent ugyan a másodlagos piacon, a még mindig olcsóbb használt autók azonban továbbra is jó alternatívát kínálnak a kisebb vásárlóerővel bíró érdeklődők számára.
A használtautó-értékesítés kihívásai
Az újautó-árak csökkenésével a használt autók veszítettek a versenyképességükből. Ezzel párhuzamosan a recesszió és az infláció hatására csökkent a vásárlóerő is, ami a használtautó-piacon szinte rögtön éreztette a hatását. Az autóvásárlókra eddig is a tudatosság volt jellemző, azonban a dráguló mindennapok és a csökkenő megtakarítások idején a nagyobb kiadásokat, mint például a családi autó beszerzését, még alaposabb utánjárás és a lehető legbiztonságosabb beszerzési csatornák felkeresése jellemzi. „A vásárlók nagy része szereti személyesen megtekinteni az autókat és igényli a beszélgetést az értékesítőkkel. Mivel a gépjárművek fenntartási költségei is jelentősen emelkedtek az elmúlt években, egy használt autó megvásárlásakor még fontosabbá vált a megbízható eladói háttér és az, hogy még másodkézből vásárolva se tartogasson kellemetlen meglepetéseket egy autó” – mondta Hegedűs Viktor, az ALD Automotive | LeasePlan használtautó üzletágának igazgatója.
Bizalmatlanok vagyunk
A biztonságot kereső vásárlók ezzel párhuzamosan, jellemzően bizalmatlanok a használtautó-piac szereplőivel szemben, hiszen a másodlagos piacon általában nehezen visszakövethető a szerviztörténet, a lakosság többségének pedig nincs meg az a háttértudása, ami alapján az adatok hitelességét meg tudná ítélni. Ezt megnehezíti, hogy a jelenlegi szabályozás szerint a forgalmazók és a szakszervizek csak a tulajdonosnak kötelesek kiadni a szervizelési és üzemeltetési előzményeket, így használt autó vásárlása esetén az érdeklődő tulajdonképpen az eladó jóindulatára van utalva.
A használt lízingautók jelenthetik a biztosítékot?
Éppen ezért egyre népszerűbbek az operatív lízingpiacról érkező fiatal, legfeljebb ötéves használt autók, amelyek garantáltan az első tulajdonostól – azaz a flottakezelőtől –, és minden esetben a teljes szerviztörténet birtokában vásárolhatók meg. „A LeasePlan Használtautónál a kínálatba egy független ellenőr által elvégzett teljeskörű átvizsgálás után kerülnek be az autók, úgy, hogy az esetleges esztétikai vagy műszaki hibákat már szakszerűen javították. Egy ilyen átvizsgáláson alaposan felmérik a gépjármű műszaki állapotát, ellenőrzik többek között a féket, a sebességváltót, a motorolajszintet, a lengéscsillapítókat, a világítást és a keréknyomást, valamint felülvizsgálják a kötelező szervizintervallumok betartását is. Az ellenőrzés eredményét és a korábbi szerviztörténetet minden érdeklődő láthatja a weboldalon, így személyes megtekintés nélkül, előzetesen is megismerhető a preferált használt autó előélete. Tapasztalataink szerint ez a transzparencia átsegíti az ügyfeleket az alapvető bizalmatlanságon” – mondta az igazgató.
Használt autót webshopból – ez a jövő?
Egy használt autó megvásárlásakor sok esetben hetekig böngésszük az ajánlatokat az interneten, majd akár több száz kilométert is megteszünk, hogy személyesen nézzük meg a potenciális járműveket. Újdonságnak számít viszont, hogy már erre is van webshop, ahol a kínálatban szereplő járművek szerviztörténete mellett 360 fokos, stúdió minőségű fotókon az autót kívül-belül megismerhetjük. A kiszemelt autót pedig akár meg is lehet vásárolni, amellyel egyelőre kevesen élnek, azonban az online vásárlás drasztikus térnyerésével a weboldalon keresztüli értékesítés kapcsán növekvő trendekre számítanak a szakemberek.
„A magyar piac még mindig inkább a személyes vásárlást részesíti előnyben, az értékesítésünknek jelenleg 3-4%-át teszi ki az online felületen történő eladás. Az online tér azonban egyre inkább megkerülhetetlenné válik a másodlagos autópiacon is. A digitálisan közzétett, átlátható szerviztörténet miatt sokan már most is felkészülten érkeznek egy kiválasztott modell személyes megtekintésére, ehhez pedig előszeretettel használják az online időpontfoglalási rendszerünket. A 2018-as nyitás óta már közel 7000 használtautót értékesítettünk, és a piaci nehézségek ellenére is azt látjuk, hogy ezekkel a biztonságot nyújtó megoldásokkal hosszútávon biztosított az üzletág jövője” – tette hozzá Hegedüs Viktor.
Kapcsolódó cikkek
- Erősödő partnerség a BMW-vel
- Bemutatták az új Maserati GranCabrio-t
- Ezt a 10 elektromos autót övezi a legnagyobb figyelem 2024-ben
- Az aszfaltcsíkon születő bajnokokat segíti versenymérnökként a Széchenyi-egyetem volt hallgatója
- 33 év után zárja be Opel szalonját a Schiller
- A Maserati továbbra is elkötelezett a 100%-ban olasz gyártási folyamat mellett
- Átfogó mobilitási csomag és elektromos céges autók – ez lehet a jövő a cégvezetők szerint
- Így autózunk télen!
- Megnyitotta BYD szalonját a Wallis Motor Duna
- Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.