Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció
Komoly szakmai kritériumok alapján választotta ki a világ 250 legjobb EdTech cégét a TIME magazin és a Statista. A hétezer cégből két pillérre – a pénzügyi erősségre és az iparági hatásra – épülő pontrendszer alapján állították össze a listát, amelyen a magyar Xeropan az előkelő 35. helyet szerezte meg, az európai cégek között pedig a 11. lett és egyben az egyetlen magyar vállalat a nemzetközi ranglistában.
A napokban publikálta a TIME magazin a Statista online adatgyűjtésre és megjelenítésre specializálódott portállal közösen azt a top 250-es listát, amely a világ legjobb EdTech, azaz oktatástechnológiai vállalatait állítja sorrendbe. A Statista által összegyűjtött hétezer cég közül egy pontrendszer alapján választották ki azokat a vállalatokat, amelyek oktatási technológiák nyújtásával és fejlesztésével foglalkoznak, beleértve a termékeket és a szolgáltatásokat is.
A rangsorolás során a pénzügyi erősséget is vizsgálták, ehhez a Statista olyan adatokat elemzett, mint a bevételi és finanszírozási adatok, amelyeket nyilvánosan elérhető forrásokból – például éves jelentésekből, a vállalatok honlapjairól, a médiafigyeléssel és adatbázisokból kigyűjtve – szereztek be, de vizsgálták a TIME magazin weboldalán szabadon hozzáférhető online jelentkezési űrlapon keresztül benyújtott vállalati információkat is. A pontozásos sorrend kialakításakor az iparági hatást is vizsgálták, amelynek során a Statista a partnercégeivel a vállalkozások termék- és szolgáltatás-portfóliójának minőségét és hatását, valamint a vállalatok szellemi tulajdonának mennyiségét és értékét is számításba vette. A Statista emellett olyan mérőszámokat is vizsgált, mint a webes forgalom és a felhasználók száma, hogy felmérje a vállalat relevanciáját az adott célcsoportok számára.
A világviszonylatban 35., az európai vállalatok között pedig a 11. helyezést elérő, az országot a teljes listán egyedüliként képviselő, száz százalékban hazai tulajdonosi körrel rendelkező, magyar fejlesztésű Xeropan digitális eszközökön tanít nyelveket (angolt, németet, spanyolt, franciát, előkészületben a magyar mint idegen nyelvvel), jól átgondolt, tudományosan megalapozott módszertan szerint, magasan kvalifikált szakemberi gárda által létrehozott, a legfontosabb nyelvi készségek mindegyikét fejlesztő tananyagok segítségével.
Emellett rendelkezik egy, kifejezetten nyelvtanárok számára készült LMS (Learning Management System) platformmal (Xeropan Classroom) is, ahol a diákok tanulási folyamatait lehet segíteni, nyomon követni.
A Xeropan 2021. ősze óta – a KRÉTA elektronikus adminisztrációs rendszerrel létrejött együttműködésének köszönhetően – részese a magyarországi köznevelésnek, a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja révén.
„Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy egyáltalán felkerültünk egy ilyen prominens listára, az pedig külön öröm, hogy ilyen előkelő helyen. Mindez megerősíti bennünk, hogy az elmúlt tíz év rengeteg befektetett energiája, kutakodása, az applikáció és a tananyag folyamatos fejlesztése megéri a fáradságot, és független szakértők is elismerik az eredményeinket. Emellett arra sarkall bennünket, hogy tovább haladjunk a megkezdett úton, folytassuk a munkát, hogy a lehető legjobban felépített, a legmodernebb kritériumoknak megfelelő applikációt adjuk a nyelvi kompetenciáikat fejleszteni kívánók kezébe" – kommentálta az elismerést AlGharawi Attila, a Xeropan vezérigazgatója.
Szakmai háttér és modern technika
A Xeropan tananyagát komoly tapasztalattal rendelkező pedagógusokból, módszertani szakemberekből álló gárda rakta össze; az informatikai fejlesztők pedig olyan keretrendszert és dizájnt alakítottak ki, ami maximálisan megfelel napjaink elvárásainak és kiemelkedő felhasználói élményt nyújt. Nagy hangsúlyt kap a hallás utáni szövegértés és a kiejtés fejlesztése, az applikáció segítségével ráadásul a beszédkészség is fejleszthető. A mesterséges intelligencia közreműködésével létrehozott és működtetett leckékben komplett, élő beszélgetésekben vehetünk részt olyan hétköznapi szituációkban, mint például a bemutatkozás, ruhavásárlás vagy épp egy szobafoglalás. Az app négy hetes tanulási tervet állít össze, amelynek segítségével a tanuló képet kaphat arról, hogy a következő egy hónap leforgása alatt milyen tekintetben fejlődik majd a nyelvtudása (pl. képessé válik bejegyzést írni idegen nyelven a közösségi médiában, esetleg megértheti kedvenc zeneszámainak szövegét stb.) A Xeropan angol és német nyelvi tananyagai minden diák számára térítésmentesen elérhetőek a KRÉTA felületén található, Idegennyelvi Felkészítő Modulban (IFM) is.
A Xeropan az elmúlt években több hazai és nemzetközi elismerésben is részesültt. Hazai díjak: DreamJobs – Szerethető munkahelyek díj 2018., DreamJobs – Szerethető munkahelyek díj 2019., Magyar Brands – Innovatív márka díj 2019., Észak-Alföldi Innovációs díj 2019., Észak-Alföldi Innovációs díj 2020.
Nemzetközi díjak: Edtech – Cool Tool Award 2021.: Legjobb nyelvtanulási megoldás (Xeropan), Legjobb tanulásmenedzsment megoldás (Xeropan Classroom), Legjobb személyre szabott tanulási megoldás (Xeropan Classroom); EdTech Breakthrough 2020: Legjobb interaktív tanulást támogató rendszere.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket
- Parkolás egyetlen kattintással
- Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok
- Egy felmérés szerint az MI és az automatikus fordítás a jövőben sem váltja ki a nyelvtanulás szükségességét
- A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
- Hibrid munkarend hozta el a FERLING-nél az innovációt
- UD Studyversity: segítség a bajban
- Magyar-ausztrál fejlesztés hozhat megoldást az orvosoknak
- Így alkalmazkodjunk az új generáció igényeihez a nyelvtanulásban
- Az online vásárlás evolúciója – Gyorsak és népszerűek az applikációk
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.