Könnyebben találnak munkát és többet keresnek, akik nyelveket beszélnek
A nyelvtudás a siker egyik kulcsa: több friss kutatás is megerősítette, hogy a magas szintű nyelvi készségek jelentős versenyelőnyt biztosítanak, csökkentik a munkanélküliségi rátát, és növelik az elhelyezkedési esélyeket. A szaknyelvek ismerete pedig sok esetben alapkövetelmény a felvétel során. Ezt felismerve tíz új szaknyelvi kurzust indított a több mint 2 millió felhasználóval rendelkező, a Time magazin által is elismert magyar fejlesztésű Xeropan. A most bejelentett új tananyagok mások mellett akadémiai, üzleti, orvosi, jogi, turisztikai és műszaki területeken kínálnak egyenként akár 2000-2500 új szaknyelvi kifejezést oktató 60 órányi tanulással elsajátítható leckéket.
Több reprezentatív kutatás is készült az elmúlt időszakban arról, hogy a nyelvtudás növeli a foglalkoztatási esélyeket és a versenyképességet. Egy átfogó uniós tanulmány arra mutatott rá, hogy a magas szintű nyelvtudás jelentős előnyt jelent a munkaerőpiacon. A nyelvi készségekkel rendelkező munkavállalók körében alacsonyabb a munkanélküliségi ráta, és magasabb az elhelyezkedés esélye. Németországban és Olaszországban például a nők esetében a megfelelő angol nyelvtudás 5-7%-kal növeli az elhelyezkedés esélyét.
A nyelvi készségek jelentős versenyelőnyt jelenthetnek a munkáltatóknak is. Emellett az angol vagy más idegen nyelveken beszélők magasabb fizetést érhetnek el különösen azokban az ágazatokban, ahol a nemzetközi kommunikáció és kereskedelem kiemelt fontosságú.
“A globalizált gazdaságban és munkaerőpiacon az idegen nyelveken való kommunikáció képessége és a szaknyelv ismerete egyre inkább alapkövetelmény, amely versenyképessé teszi a magyar munkavállalókat a világ bármely pontján. Ez a képesség nem csupán a magasabb jövedelmet és a jobb karrierlehetőségeket biztosítja, hanem lehetőséget teremt a kultúrák közötti megértés és együttműködés előmozdítására is. A nyelvtanulás emellett jelentős hatással van a személyes fejlődésre is, hiszen fejleszti a kognitív képességeket, például a memóriát és a problémamegoldó készségeket, miközben növeli az önbizalmat és a magabiztosságot” – mondta Miholics Zoltán, a Xeropan szakmai vezetője, aki nyelvtanárként kollégáival együtt egy izgalmas új projekten dolgozott.
Orvosi, üzleti és jogi angolt is tanulhatunk
Tíz új szaknyelvi kurzust indítását jelenti be a közel 3 millió felhasználóval rendelkező magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az új kurzusok nemcsak a szaknyelvi nyelvvizsgára való felkészülést támogatják, hanem segítik a nemzetközi munkahelyeken elvárt terminológia elsajátítását, illetve a szakirodalom hatékonyabb megértését, a publikálás folyamatát is.
A többek között az akadémiai, üzleti, orvosi, jogi, turisztikai és műszaki területeken elérhető új kurzusok átfogó, 60 órás képzéseket kínálnak, amelyek teljes körű felkészülést biztosítanak a különböző szakterületek speciális nyelvi követelményeire. A kurzusok logikus felépítésűek: minden szakterület három-négy főbb részterületre oszlik, amelyeket további öt-öt témakörre bontottak, minden egyes témakör tíz altémát tartalmaz. A tananyagok angol terminológiára épülnek, és magyar mellett német, spanyol, francia, olasz, portugál, orosz és kínai nyelven is elérhetők, sőt, angol nyelven egynyelvű verzió is rendelkezésre áll.
“Ezek a kurzusok kifejezetten azok számára készültek, akik a legmagasabb szinten kívánnak kommunikálni a saját szakterületükön belül, legyen szó tudományos cikkek írásáról, nemzetközi üzleti tárgyalásokról, vagy éppen a legújabb technológiai trendek követéséről. A szakterületek 2000-2500 legfontosabb kifejezését összegyűjtve könnyen a téma szakértőivé válhatnak a tanulók” - mondta AlGharawi Attila, a nemrég a Time magazin által a világ Top 50 oktatástechnológiai cégei közé került Xeropan ügyvezető igazgatója.
Az üzleti szaknyelvi képzésen belül a pénzügy és számvitel modul keretében a résztvevők a beruházások és kockázatok témakörében, például a befektetések elemzésében és portfóliókezelésben is elmélyülhetnek. Az orvosi szaknyelvi modul négy részre osztva tárgyalja az anatómia, patológia, orvosi beavatkozások és az orvos-beteg kommunikáció különböző aspektusait, így biztosítva, hogy a résztvevők magabiztosan használhassák az orvosi szakkifejezéseket. Hasonlóan átfogó például a jogi szaknyelvi modul is, amely három részre tagolva mélyül el a polgári jog területeiben, beleértve az ingatlanjogot, családjogot és munkajogot.
Kapcsolódó cikkek
- Napról napra bővíti a nyelvtudást a KRÉTA nyáron is elérhető ingyenes modulja
- Hasznos időtöltés a nyaralás alatt
- Új módszer hódíthatja meg a világot: Csecsemőkorban kell elkezdeni a nyelvtanulást
- Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció
- Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket
- Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok
- Egy felmérés szerint az MI és az automatikus fordítás a jövőben sem váltja ki a nyelvtanulás szükségességét
- Így alkalmazkodjunk az új generáció igényeihez a nyelvtanulásban
- Térítésmentes nyelvtanulás egy magyar appal
- A nyelvtanulás kulcsa a beszéd!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ARUBA Hackathon visszatért – 24 órás verseny a legjobb fejlesztők számára
A vezető európai felhőszolgáltató ArubaCloud a ComputerTrendsszel együttműködésben a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) szakmai támogatásával programozói hackathont rendezett idén szeptember 14-15-én, hogy ezzel is hozzájáruljon a magyarországi IT-tehetségek felfedezéséhez.
Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei
A legnagyobb hatású, legeredményesebb marketingesek elismerése céljából új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A szakmai zsűri ajánlása alapján, az idén először szervezett díj jelöltjei: Balogh Barbara (Velux), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Beke Zsuzsa (Richter), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), valamint Pantl Péter (MOL Group). A “Marketer of The Year” exkluzív díjat szeptember 19-én a Marketing Summiton adják majd át. Az elismerés valódi különlegessége az, hogy annak első helyezettje képviseli Magyarországot a European Marketing Confederation által szervezett, 2025-ös “European Marketer of The Year Award”-on.
A Rubik-kocka 50. évfordulóját ünnepelték a Széchenyi-egyetem Innovációs Parkjában
A Rubik-kocka feltalálásának 50. évfordulója alkalmából Rubik Ernő világhírű feltaláló volt a Széchenyi István Egyetem és a győri önkormányzat vendége szeptember 12-én. A Győri Innovációs Park aulájában, a Kocka néven ismert épületben Rubik-kocka-kirakó versennyel és pódiumbeszélgetéssel ünnepelték meg a jubileumot.
Szenzációs eredmény a Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián
A négy magyar versenyző négy medált szerzett az első olyan mesterséges intelligenciára fókuszáló diákolimpián, amelyen nem csapatban, hanem egyéni versenyzésben mérték össze tudásukat. Az IAIO-t (International Artificial Intelligence Olympiad) az első alkalommal szeptember 8-12. között rendezték meg Rijádban.
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az SAP Hungary és a Gábor Dénes Egyetem
Hosszú távra szóló stratégiai együttműködési megállapodást kötött a hazai üzleti informatikai szektor vezető szereplője, az SAP Hungary, és a sokrétű IT és gazdasági képzési portfólióval rendelkező, innovációban élen járó Gábor Dénes Egyetem. Az együttműködési szerződést az egyetem tanévnyitó ünnepségén írta alá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója és Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.