Az NMHH mérőlaborja is látható idén a Kutatók Éjszakáján
Izgalmas foglalkozásokkal, az elektromágneses sugárzás mérési lehetőségeinek bemutatásával várja az érdeklődőket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Kutatók Éjszakáján a hatóság Esztergomi úti mérőkomplexumában. Az idei a harmadik év, amikor az NMHH is bekapcsolódik a különböző tudományágakat és a kutatói életpályát népszerűsítő programsorozatba.
Szeptember 27-én a sci-fi-filmek világát idéző, csúcstechnológiával felszerelt EMC-mérőlaboratóriumban folyó vizsgálatokkal is megismerkedhetnek azok, akik ellátogatnak az NMHH 2023-ban átadott épületkomplexumába.
Az elektromágneses kompatibilitást mérő EMC-laboratóriumban kiderül például, hogy mennyi elektromágneses sugárzást bocsát ki egy mikrohullámú sütő vagy egy fényforrás, a látogatók pedig akár ki is kipróbálhatják a mérőműszereket.
Fény derül arra is, hogy miben hasonlít vagy miben különbözik a mobiltelefon-hálózatok 4G- és 5G-technológiája a felhasználók szemszögéből, sőt a résztvevők még egy kis segítséget is kaphatnak a mobilkészülékük beállításához.
A hatóság monitoringközpontjában bepillantást nyerhetünk a vezeték nélküli kommunikációs eszközök megfigyelésébe, és megtudhatjuk, hogy az NMHH szakemberei miként azonosítják a különböző rádióállomásokat. A programzáró kvízen pedig hasznos ajándékokat lehet nyerni.
A Kutatók Éjszakáján jelenik meg nyomtatott formában az NMHH új kiadványa Láthatatlan valóságunk – Tények és tévedések a rádióhullámokról címmel, amely számos hasznos információt szolgáltat a hatóság mérésügyi tevékenységéről.
Az esemény linkje és regisztrációs felülete itt érhető el: https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/nemzeti-media-es-hirkozlesi-hatosag/megmerni-a-lathatatlant
Kapcsolódó cikkek
- Internethasználat: az első tíz között Magyarország az Európai Unióban
- Ismét tévesen klasszifikált több médiaszolgáltató
- Októbertől ismét indul az ösztöndíjas Net-Coach képzés
- NMHH-kutatás: a gyakori tiktokozás ronthatja az álhírfelismerési készségeinket
- Újabb támogatásokról döntött a Médiatanács
- Megkezdi működését az Online Platform Vitarendező Tanács
- Médiaszolgáltatókat bírságolt a Médiatanács
- Már elérhető az NMHH Podcast 9. adása az online világ önképre gyakorolt hatásairól
- NMHH-kutatás: emelkedtek a háztartások hírközlési kiadásai
- Nem vész el, csak átalakul a hagyományos média
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ leggyorsabb billentyűzete még okosabb, erősebb és gyorsabb lett!
A SteelSeries, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával bemutatta legújabb innovációját, az Apex Pro Gen 3 sorozatú billentyűzeteket.
Kiderült, milyen felújított telefonokat vásárolnak a diákok
Egy diákkedvezményes kuponnal rendelő ügyfél fejlettebb és újabb okostelefont vásárol egy átlagos vásárlónál. A Rejoy a Diverzum diákkedvezményes platformmal közösen vizsgálta meg, miként befolyásolta az iskolai mobilhasználati szokások változása a diákok készülékvásárlási szokásait.
KPMG x Brain Bar 2024: Fókuszban a jövő vezetői és technológiai megoldásai
Idén ötödik alkalommal szakmai együttműködő partnere a KPMG a most 10 éves Brain Bar Fesztiválnak. A Brain Bar Európa legnagyobb jövőfesztiválja, ahol a kiemelkedő hazai és külföldi véleményvezérek, üzleti vezetők és meghatározó kulturális szaktekintélyek osztják meg gondolataikat a 21. század legégetőbb kérdéseiről.
SEO PowerSuite: a legjobb asztali SEO eszköz!
A mai keresőoptimalizálásban nélkülözhetetlenek a SEO eszközök, legyen szó helyezés monitorozásról, technikai Auditról, vagy akár linkprofil vizsgálatról. Én rengeteg ilyen eszközt használok, ezek közül az egyik a SEO PowerSuite, a kedvenc funkcióm pedig a TF-IDF elemzés. De ne szaladjunk ennyire előre. Kezdjük az elején! Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
A Viber ismertette a megbízható márka-felhasználói kommunikáció jövőjét Magyarországon
A Rakuten Viber, a vezető globális kommunikációs platform, amely világszerte több százmillió felhasználót köt össze biztonságosan több ezer márkával, bemutatta az alkalmazás legújabb funkcióit, amelyekkel még hatékonyabb és megbízhatóbb lehet a magyar vállalkozások és fogyasztók közötti kommunikáció, és interakció.