Nagy jövő előtt állhat a Sony-Ericsson közös vállalkozás

Tóth Kristóf, 2001. szeptember 30. 21:54
A mostani talán nem a legjobb időszak a két óriáscég közös vállalkozásának elindítására, kisebb pozitívum lehet azonban, hogy az elemzők szerint a jelenlegi mélypontról az új társaság jövője csak felfelé ívelhet.
Az új közös vállalkozás, a Sony Ericsson Mobile Communications a tervek szerint hétfőn lát napvilágot. Az elemzők egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy bár az új társaság létrejötte éppen egy jelentős piaci visszaesés közepére esik, a közös vállalkozás a jövőben minden bizonnyal sikeres lesz.

Az újonnan létrejött, londoni központú céget egyenlő arányban fogja birtokolni a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó cége, a Sony, valamint a piacvezető mobilkommunikációs társaság, az Ericsson, amely egyben a mobiltelefon-készülékek harmadik legnagyobb gyártója is. Az új közös vállalkozással két veszteségtermelő mobiltelefon-részleg olvad egybe alig egy éven belül. A két társaság vezetői azt remélik, a Sony Ericsson Mobile Communications első évi eredménye eléri, vagy legalább megközelíti a két cég tavalyi, 408 millió darabos rekordeladásait.

Az új cég kilátásait nagyban ronthatja azonban, hogy a GPRS (General Pocket Radio Service - Általános Csomagkapcsolt Rádiószolgáltatás) technológia, amely meglehetősen ígéretesnek indult a közelmúltban, egyelőre nem terjedt el a várakozásoknak megfelelően. Az Ericsson szeptember elején a korábbi várakozások felére, egészen pontosan 10 millió darabra csökkentette a GPRS mobiltelefonok év végéig várható eladási mennyiségét. "Az ipar jelenleg mélyponton van. A dolgok a jövőben csak jobbak lehetnek" - mondta Jan Werding, az Ericsson egyik elemzője.

Mivel a GSM mobiltelefonok piacán a két társaság már elveszítette a versenyt a rivális Nokia-val szemben, a Sony-Ericsson elsősorban az állandóan aktív (always on) internet-hozzáférést biztosító GPRS, valamint multimédiás képességű készülékekre fogja helyezni a hangsúlyt. "A célunk az, hogy öt éven belül vezető pozíciót szerezzünk a multimédiás mobiltermékek piacán" - közölte Jan Wareby, a hétfőn létrejövő közös vállalat elnökhelyettese.

Mindez kissé talán távoli célnak tűnik, az elemzők szerint azonban minden megvan, ami a sikerhez kellhet. Az új közös vállalattal mind a Sony-nak, mind az Ericssonnak lehetősége nyílik, hogy nyereségessé tegye mobiltelefon üzletágát. Ehhez azonban szükség lesz arra a márkanévre is, amely egyelőre ismeretlen, a cégek vezetői szerint azonban mind az Ericsson, mind a Sony márkanevének erejére építeni fog.

Kulcsszavak: +céginfo Ericsson +fohir Sony

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01