Konzolharc: a játékprogramgyártók a nevető harmadik
A terület fejlődését jól példázza az Acclaim Entertainment, melynek 2000 végén 34 centet adtak papírjaiért, most 6 dolláros áron cserél gazdát a vállalat minden egyes értékpapírja, ez nem kevesebb, mint 1600 százalékos értéknövekedést jelent egy év alatt, egy olyan időszakban, amikor szinte minden más papír legalább átmenetileg veszített értékéből. Az egyik legnagyobb cégtől, az Electronic Artstól azt várják, hogy a jelenlegi negyedévben betetőzi 1,5 milliárd dolláros eladási tervét, és megtermeli az egész évre számított nyereséget. Az évi 20 milliárd dolláros konzolpiacon a több típusú játékgépre és még PC-re is fejlesztő, több lábon álló cégek biztos bevételre számíthatnak, a készülékgyártók sem sajnálják a pénzt az üzlet beindítására, az Xbox reklámkerete 500 millió, a PlayStation2 legújabb kampányának összege 250 millió dollár.
Kapcsolódó cikkek
- A Nintendo piaci tőkeértékben megelőzte a Sonyt
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- EA játékok a Microsoft XBox Live-on
- Megjelent Kínában a PlayStation2
- Nem segítenek az ünnepek, lassulnak a konzoleladások
- Az Xboxnak köszönhetően jelentősen nőtt az Nvidia nyeresége
- Focus tv-chip az Xbox játékkonzolokban
- Újabb Xbox-feltörő szoftver
- 2005-2006 körül érkeznek az új generációs játékkonzolok
- Mad Catz: audió- és videólejátszó PS2-höz