Az internettartalom átcsábítja a TV nézőket a netre
Kiss Ádám Zoltán, 2001. november 29. 23:37
Egy új amerikai felmérés eredményei szerint míg az internet-előfizetők száma továbbra is folyamatosan nő, a másik modern médium, a televízió veszít hatásából. Ennek az UCLA kommunikációs központ vizsgálatai szerint egyértelműen az egyre vonzóbb internetes tartalom az oka.
A legfrissebb eredmények azt mutatják, hogy a 2000-res 66,9 százalékos amerikai internet-lefedettség 2001-re 72,3 százalékra nőtt, az átlagos felhasználó egy héten 9,8 órát tölt a világhálón. Ez az idő is lassan, de folyamatosan emelkedik, és mivel egy nap változatlanul 24 órából áll, az interneten eltöltött plusz időt valahonnan el kell venni, és ez a korábban televíziózással töltött időt faragja le. Jeffrey Cole, az ULCA igazgatója elmondta, hogy a leggyakoribb tevékenységek az interneten az elektronikus levelezés, az üzenő-szolgáltatások, a szörfözés, a szórakoztató iparral kapcsolatos információk keresése, az online vásárlás, és a hírolvasás. Az internet egyre fontosabb információforrás, ezt nem csupán az általános tájékozódási igény növekedése jelzi, hanem az a tény, hogy míg nő az adatlekérdezések száma a termékekkel kapcsolatban, az online vásárlást folytatók száma 50 százalékról 48,9 százalékra csökkent, vagyis a végül nem interneten megrendelt árukat is a világhálón választják ki a vásárlók.
Kapcsolódó cikkek
- Várakozások feletti PC-eladások
- Digitális tévézésre is alkalmassá tették a Sony PSP-t
- Fej fej mellett az Internet Explorer és a Firefox
- A szervezetek nem tudják szavatolni a személyes adatok biztonságát
- TV-távvezérlés kézmozdulatokkal
- IT: Amerika a legversenyképesebb, Magyarország térségi első
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Fokozottan veszélyeztetett a hazai KKV-k informatikai rendszere
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk