Hároméves az [origo]

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. január 3. 13:00
Három évvel ezelőtt, 1998. december elsején indult útjára az [origo]. A látogatók ma már 12 csatorna hírei közül válogathatnak és 23 különböző szolgáltatást vehetnek igénybe, amelyek egy része e-kereskedelmi szolgáltatás. Az [origo] látogatottsága az elmúlt egy év alatt két és félszeresére nőtt, a naponta letöltött oldalak száma ma már megközelíti a kétmilliót.
Az [origo] látogatói száma alapján az elmúlt évben mintegy 20%-os növekedést regisztráltak, a 18-19 évesek körében a látogatottság háromszorosára nőtt. A nemek összetételében nem történt érdemi változás, az olvasóközönségben még mindig a férfiak dominálnak. Ezzel szemben az internethasználók körében kiegyenlítődés ment végbe, a budapesti lakóhellyel rendelkező látogatók aránya csökkent (31-ről 23 százalékra), míg a többi nagyváros látogatóinak száma nőtt (51-ről 63 százalékra). Az iskolai végzettség alapján szegmentálva nem történt elmozdulás, az elmúlt egy év során a látogatók 30%-a általános iskolai, 3,5%-a szakmunkás, 40%-a középiskolai végzettségű. A diplomások idén is 25% körüli arányban látogatták az [origo]-t.

Februárban az AltaVizslát a Vizsla névre hallgató program váltotta fel. A szoftvert az amerikai Northern Light Technologies szállította, a magyar nyelvi támogatásról a MorphoLogic gondoskodott. Az új technológia rövidebb válaszidőt, gyorsabban megérthető, mégis logikusabb keresési módszereket és megbízhatóbb találati eredményeket kínál. Az úgynevezett szabadszavas kereső mellett megjelent a weboldalakat tematikus kategóriákba rendező katalógus is.

Július 24-e óta új külsővel jelenik meg az [origo] - születése óta ez a portál harmadik köntöse. Az oldalak egységes navigációs fejlécet kaptak, és létrejöttek az egymáshoz közel álló tartalmi egységeket összefogó centrumoldalak.

Megszületett a Travelport.hu, amely Magyarország első e-commerce alapú utazási portálja. Áprilistól vezess.hu néven új autós tartalomszolgáltatás indult, szintén áprilisban Kovács "Kokó" István bemutatta új, hivatalos honlapját, amelyet az [origo] készített számára.

Az [origo] május 21-én online aukciós piactérrel bővült, amelyet a portál az aXio bevonásával valósított meg. Balla Demeter fotográfus fekete-fehér fotóinak virtuális tárlatával június 1-jén megnyitott az [origo] Galériája. Az edenkert.hu ma már a portál részeként tájékoztatja az olvasókat arról, hogy milyen növényeket vásároljanak és hogyan gondozzák azokat. Elindult az [origo] osztálytárskeresője is, az Osztalytarsam. November közepétől megújult tartalommal, kibővült szolgáltatásokkal, Női Lapozó néven várja a női olvasókat Család+Egészség csatorna.

Februártól WAP-on is elérhető a portál, szeptember közepétől pedig a Morze révén az [origo] látogatói akkor is tarthatják egymással a kapcsolatot, ha éppen nem az [origo] oldalait böngészik. Megjelentek online játékok is: ma már kilencféle lehetőség közül választhatnak a játszani vágyók, több játék idegen nyelven is játszható. A SzoftverBázison az internetezők egy letöltéssebesség-mérő segítségével állapíthatják meg, milyen sebességgel kapcsolódnak éppen a világhálóra, és mennyi időbe telik letölteniük egy kiválasztott programot. A portál fontos része az Üzleti Negyed is.

Kulcsszavak: Origo onlineszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36