A Telekom Austria (újra) márkát vált
Az angol szójáték - "Jet2web" - az innovációs erőt és a gyorsaságot volt hivatott jelképezni, csakúgy, mint az a csepp alakú, piros ábra, amely stilizált szárnyat volt hivatva sugallni, de a márkaszakértők már akkor is úgy találták, hogy ez legfeljebb egy internetszolgáltatóhoz, így a TA internetes leányvállalatához illik. Így vélekedtek a leányvállalatok vezetői is, így az internetszolgáltatón kívül csak egy leányvállalat vette fel az új nevet. A fogyasztókat viszont teljesen megzavarta a dolog, mert egyrészt sokan nem tudták, hogyan kell kiejteni a nevet, másrészt az sem volt számukra világos, hogy az csak két leányvállalatot érint.
Most másfél évi kísérletezgetés után tér vissza a konszern a hivatalosan soha meg nem szüntetett, régi Telekom Austria márkához - s a mobilszolgáltató leányvállalat a T-mobil névhez.
Az újabb márkaváltással a TA hányattatásai azonban még nem értek véget: az olasz Telecom Italia, amely résztulajdonosa a konszernnek és mobilszolgáltató leányvállalatának, kénytelen a részét adósságai fedezése céljából eladni, s felmerült, hogy ebben az esetben az ÖIAG is eladja pakettjét, vagyis teljes egészében privatizálják a TA-t. Akadnak azonban az elképzelésnek ellenfelei is, így nem tudni, mi lesz a régi-új márkanevű konszernnel.
A cég papírja szerda délután 9,66 euró volt a bécsi tőzsdén, változatlan az előző záróhoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Telekom Austria eredménye és bevétele
- Kivezeti részvényét New Yorkból a Telekom Austria
- 100 millió felett a Deutsche Telekom felhasználói tábora
- Az idén is rekord évre számítanak az osztrák mobilszolgáltatók
- Telekom Austria: 35 százalékkal nőtt a profit
- Márkaváltás Macedóniában: T-Mobile-ra változik a Mobimak
- Átszervezik a Telekom Austriát
- T-Mobile USA: Eladás helyett több milliárdos fejlesztés
- Növelte nyereségét az első félévben a Telekom Austria
- A T-Mobile megelőzte az Eurotelt Csehországban