Meglep.hu : havi 1-1,5 millió forint hirdetési bevételt remélnek
A közlemény szerint ugyan a hagyományos internetes hirdetési forma, a banner szerepe némileg csökkent az elmúlt időszakban, az új hirdetési formák megjelenése és az internetezők számának növekedése miatt tavaly mégis jelentősen bővült az internetes reklámozásra szánt összeg.
A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának adatai alapján míg 2000 első félévben 627 millió forintot költöttek online reklámokra, addig ez az összeg ami 2001. első félévében több mint 70 százalékkal 1,070 milliárd forintra nőtt. A növekedés hátterében alapvetően az internetes reklámok térnyerése áll, mivel tavaly a reklámokra költött összeg nem bővült.
Az online reklámok a teljes reklámpiac 0,8-1 százalékát teszik ki. Magyarországon az internetes reklám az egyik legolcsóbb reklámfajta, hiszen egy kampány átlagosan 7-9 millió forintba kerül. Az online reklámokon belül a leggyakoribbak az úgynevezett banner-reklámok, amelyekért megjelenítésenként 5-7 forintot fizetnek a megbízók.
A közlemény szerint az ingyenes szolgáltatást nyújtó Meglep.hu a hirdetők számára nemcsak a látogatók száma miatt fontos felület, hanem azért is, mert a rovatokon keresztül jól meghatározott célcsoportokat érhetnek el. Az új szolgáltatás céljai között szerepel az is, hogy segítségével az Origo növelje látogatóinak számát. A vezető portálok között ugyanis éles verseny folyik a látogatókért, akiket újabb, az internet lehetőségeit jobban kihasználó szolgáltatásokkal lehet az adott portál rendszeres vendégévé tenni.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább erősít az Adnetwork
- Reklámokra is lehet majd licitálni az eBay-en
- Megújult az [origo]
- Új szolgáltatások és bővülő tartalmak az origo-n
- Az MTA SZTAKI szótára az origo szolgáltatásai között
- A Google szállítja a hirdetést az eBay-nek
- Közel egymilliárd forint az iWiW-ért
- Új szolgáltatások az origo-n
- Látogatói rekord az [origo]-n
- Ügynökségi adservert fejlesztett az Adverticum