Telefondíj-hányadot követelnek az internetszolgáltatók
MTI Sajtóadatbank, 2002. április 7. 22:16
Az internetezésből származó telefondíj-bevétel törvényben rögzített hányadát követelik a telefontársaságoktól a tőlük függetlenül működő internetszolgáltatók, amelyek különben kénytelenek lehetnek az internetszolgáltatás drágítására.
A távközlési társaságokban érdekelt szolgáltatókon kívüli piac 90 százalékát lefedő cégek közleményükben azt sérelmezik, hogy a Matáv, a Vivendi, a Hungarotel és a Monortel az internetezésből származó havi, összesen egymilliárd forintos díjbevételéből nem utalja át számukra annak 10-12 százalékát, holott azt januártól az egységes hírközlési törvény és a Hírközlési Felügyelet döntőbizottsága állásfoglalása is előírja. Az internetszolgáltatók szerint az elmaradt összeg szolgáltatásuk fejlesztésétől, továbbá a díjcsökkentés lehetőségétől fosztja meg őket, ami akár a szolgáltatás árának növekedéséhez vezethet.
Az internetszolgáltatók közleményben felszólítják a telefontársaságokat, hogy az "internetezőket károsító akciójuktól" tartózkodjanak, ellenkező esetben minden szükséges jogi lépést megtalálnak ahhoz, hogy a törvényben foglaltak érvényesüljenek.
Kapcsolódó cikkek
- Alternatívok lobbiznak a hatékonyabb szabályozásért
- Az internetszolgáltatásra volt a legtöbb ügyfélnek panasza 2005-ben
- Hálójog - A szolgáltatók felelőssége a túlterheléses támadás?
- Telefonadó - mennyit kell fizetnünk és mit tehetünk, hogy elkerüljük?
- Az AB megsemmisítette a hírközlési törvény több rendelkezését
- NHH: tovább erősödhet a verseny a szélessávú internetszolgáltatók között
- Nemzetközi konferencia a hírközlés-szabályozásról
- Mobilszolgáltatók: a piac hatékonyabban szabályozná a roaming-díjat
- Az EU a hálózatüzemeltetés és a szolgáltatások szétválasztását szeretné
- Négy-az-egyben kommunikációs szolgáltatást indít az Orange