Fizetni fognak a felhasználók a webes hírekért?

Tóth Kristóf, 2002. augusztus 4. 20:01
Ki fog fizetni az internetes híroldalak online híreiért? A kérdés egyre gyakrabban felmerül, mivel mostanában jól megfigyelhető a hírszolgáltatások fizetőssé válásának trendje.
Az internetlufi kidurranását követően, a reklámbevételek csökkenésével, a híroldalak egyre kevesebb bevételt tudnak szerezni a relámokból, hirdetésekből, és egyes szolgáltatók lassan költségeiket sem tudják fedezni. Mindez ráadásul az olyan nagy híroldalakra is vonatkozik, amelyek egyébként milliós nagyságrendű olvasói táborral rendelkeznek.

Az online hírszolgáltatók a közelmúltban ezért egyre inkább közeledtek az előfizetés alapú szolgáltatások felé, és ha bevételt nem is, felháborodást, csalódást és megdöbbenést már sikerült elérniük.

Az ABC News például a héten jelentette be, hogy megszünteti ingyenesen letölthető hírműsorait, mint a World News Tonight, valamint a Nightline, és új, 4,95 dolláros havidíjú előfizetési csomagba építi őket. A híroldal a CNN.com-ot követte a sorban, amely már korábban fizetőssé tette letölthető videohírműsorait. Mindkét társaság a RealNetworksszel kötött szerződést, amely utóbbi cég 10 dolláros havidíj ellenében kínál számos online műsort a felhasználóknak.

Bár mind a CNN, mind az ABC News hírműsorai elérhetők a RealNetworks-féle "SuperPass"-szal, a társaságok külön is kínálják szolgáltatásukat jóval alacsonyabb havidíjért. A Real jelenleg egyébként mintegy 750 ezer fizető SuperPass-felhasználóval rendelkezik.

"A minőségi szolgáltatásoknak mindig megvan a felára, akár egy kibővített Yahoo postafiókról, vagy az ABC News hírvideójáról legyen is szó" - mondta Bernard Gershon, az ABC News elnökhelyettese és menedzsere. "Úgy gondolom, hogy számos felhasználó, természetesen nem mindegyik, fel van készülve a fizetésre a magas színvonalú szolgáltatásokért."

Az ABC Newshoz hasonló szolgáltatók száma az utóbbi időben rohamosan nő. Ennek oka az elmaradó reklámbevételekben rejlik, amelyek kiegészítő bevételi források keresését is szükségessé teszik.

"Minden egyes felhasználóért külön kell küzdeni" - mondta Cliff Boro, az Infogate vezérigazgatója. Az Infogate az előfizetés alapú szolgáltatások elindításában segít a médiacégeknek. "A siker kulcsa az, hogy minden egyes hírcsomagot a felhasználó igényeinek megfelelően kell kialakítani, méghozzá a weboldalakon megtalálható személyre szabási lehetőségeken túlmutatva. Emellett a szolgáltatásnak sokkal nagyobb élményt kell biztosítania, mint egy általános weboldalnak."

Boro szerint a színvonalas szolgáltatás készítéséhez fizetős megoldás esetén a feltételek is sokkal inkább adottak, így az elképzelés működőképes lehet.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36