Végleg elmegy a hajó?

Vértes János Andor, 2002. szeptember 29. 13:17
Lapunk megjelenésével egy időben fut ki Visegrád felé a Médiahajó és annak integráns részeként az Internethajó 2002.
Enyedi Nagy Mihály a Médiahajót beharangozó sajtótájékoztatón a politikai-közéleti kirándulás 12 évét felidézve elmondta, hogy olykor sima vízen, olykor hullámokon lehetett hajózni, és a széljárás sem volt mindig egyforma. Őt követve kellett e sorok írójának az Internethajó navigátoraként a hajó programját ismertetni, s a jelenlegi helyzetről nem jutott eszébe más, vízhez illő jelző, mint hogy álló... Állóvíz.

Cirka két éve (lényegében azóta, hogy először kapta a középső Médiahajó az Internethajó elnevezést) alig-alig lép előre ezen a fontos területen az ország, az internetezők számának gyarapodása is lefékeződött, s általánossá vált a stagnálás. Ezt lehet magyarázni a dot-kom válsággal vagy az informatikai recesszióval, de azért az már mégiscsak furcsa, hogy az elmúlt években nemcsak a fejlettebb nyugati államok húztak el tőlünk, hanem néhányan a volt szocialista országok közül is...

Az internetes penetráció növekedésének lendülete minden országban csökkent, ami természetes is, hiszen az exponenciális görbének valahol a telítettséget jelző egyenes közelében kell kisimulnia. Hogy a matematika nyelvén írjuk le a függvényt: a görbe egyre enyhébb meredekséggel tart aszimptotikusan ehhez az egyeneshez. Csakhogy amíg más országokban az egyenes a lakosság 60-70%-ánál (a fejletlenebbek esetében mondjuk 50%-ánál) van, nálunk mintha valaki 20%-ra helyezte volna a lécet: a penetrációs görbének ezt a szintet sehogy sem akaródzik átlépnie...

Az Internethajó szakmai konferenciája éppen ezért idén egyetlen kérdést tűzött napirendjére: ki mit tesz az internet elterjedéséért, az internetezők számának gyors növeléséért? A miniszterektől, államtitkároktól, informatikai, távközlési és szolgáltatócégek vezetőitől, a szabályozások, törvények megalkotóitól és betartatóitól erre várnak feleletet a hajó utasai, lényegében mi mindannyian, akik egy hajóban, egy csónakban evezünk. Aki időben hozzájutott az mostani számához, annak figyelmébe ajánljuk a www.mediahajo.hu, illetve az internethajo.hu oldalon fellelhető linkeket az online konferenciaközvetítéshez. Aki nem, annak az említett címeken, a Prím Online-on és a következő -ben beszámolunk róla, hogy ki miként érzi: új pályára állítható-e a görbe?

A válaszokra nemcsak az információs vagy a tudás alapú társadalom megszületése, hanem a gazdasági fellendülés érdekében is szükség van, hiszen ha elegendően interneteznének, beindulna az online marketing, az e-kereskedelem, a portálépítés, s új szelek hajtanák a gazdaság hajóját is. Ám ha a kérdésre nem találjuk meg a feleletet, akkor végleg elmegy a hajó...

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01