Érdekes változások várható a CNET News.com oldalain
Az egyik legfontosabb paraméterként az ember a minőségre kíváncsi. Ennek a kielégítésére szolgál majd a ValueWatch szolgáltatás, amely a CNET, korábban már megszokott, igen megbízható termékrecenzióinak a színvonalát javítja tovább azzal, hogy egy beugró ablakban azonnal látható a listában felsorolt termék minősítése, mint azt a mellékelt ábra mutatja. Ez nem valami alapvetően új technika, de a hasznossága nyilvánvaló. Rendkívül meg tudja gyorsítani a megfelelő termék kiválasztását. A jó működés hátterében az áll, hogy a CNET piacelemzői napi kétszeri gyakorisággal ellenőrzik a szerver adatbázisaiban található ár és más termékadatokat. Erre még egy profi továbbforgalmazó cég sem képes, nemhogy a végfelhasználó. A ValueWatch részletes elemzései termékek azonnali összehasonlítását is lehetővé teszi. Egy ValueWatch ablakot mutat a mellékelt illusztráció.
A következő érdekesség a termék fizimiskájának a közvetlen megtekinthetősége a listában. Ugyancsak beugró ablakban. A szerver adatbázisaiban egy-egy termékleíráshoz ugyanis manapság képek özönét tárolják (például több látószögből), amiből olykor egyet sem mutathat be egy tömörített lista. Ezek most ugyancsak könnyen hozzáférhetővé válnak. A lista további mezőinél is elérhetők lehetnek részletesebb ValueWatch elemzések.
További újdonság, hogy a vonatkozó hírekbe, háttér-információkba is bele-bele olvashatunk. Ezek közt Amerikában komoly segítség az is, hogy melyik nagyobb kereskedésekben, áruházi láncokban kapható a termék. Ezt napi gyakorisággal frissítik az adatbázisokban. Természetesen az e-kereskedelmi és e-banki lehetőségek folytán akár a megrendelés azonnal le is bonyolítható. [A megrendelés és fizetés még csak-csak rendben van. A kiszállítás után kapott termékkel viszont, Murphy szerint biztosan, lehetnek problémák. Azonban a visszárúzás helyzete még mindig siralmas, holott már a múlt évi ünnepi vásárlási szezonban is jó sajtótéma volt. Falra-borsó falra, nem ragad az arra???? - Ha viszont valaki ebben a témában tudna valami korszakalkotót teremteni, az - ahogy a gyökereimnél, az Alföldön mondanák, - lehet, hogy megfogná az Isten lábát.]
A CNET ötlete lényegében alaptechnológiákat használ. Azért adtam közre, hátha a hazai webmesterek is tanulhatnak belőle valamit, hisz megvalósításuk lényegében csak szorgalom kérdése. Karácsonyi szezonig pedig van még egy kis idő is. Egyébként Janice kíváncsi a látogatók véleményére, és változtatási javaslatokat is szívesen vesz, netán tapasztalatcserére is kapható. A beharangozó oldalon található egy bemutató menüpont is.
Kapcsolódó cikkek
- Megújult a Prim.hu hírlevél!
- Kínai rakétahordozó tengeralattjáró a Google Earth-ön
- Új szolgáltatások HR szakembereknek és álláskeresőknek
- MSN: online nézettségi rekord a Live Earth koncerttel
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
- Premierfilmek kölcsönzését tervezi az Apple az iTunes-on
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- Elindult az online jegyértékesítés a Hegyalja fesztiválra