Némileg növekedő IT-kiadások 2003-ban
A Morgan Stanley munkatársai az üggyel kapcsolatban elmondták, hogy 2002-ben a megkérdezett cégek több mint 58 százaléka kevesebbet költött technológiai fejlesztésekre, mint azt az év elején tervezte, ugyanis év közben a legtöbb cég különböző megszorító intézkedések bevezetésére kényszerült. Ezzel együtt a vállalatok kétharmada úgy vélekedik, hogy a 2002-es esztendőben éppen elegendő összegeket fordítottak ilyen jellegű fejlesztésekre, vagyis a vállalatoknak csak mintegy 33 százaléka tartja szűkösnek a 2002-es technológiai költségvetését.
A jövő év tekintetében a vállalatok nagy része optimizmusról tett tanúbizonyságot. Konkrét adatokat tekintve, a megkérdezett vezetők több mint 50 százaléka azt nyilatkozta, hogy 2003-ban várhatóan jelentős gazdasági fellendülésre lehet számítani, a fennmaradó 50 százalék pedig 30-20 arányban oszlik meg a 2003-as gazdasági változásokat semlegesen, illetve negatívan látó cégvezetők között.
"Az információs technológiai fejlesztések kapcsán a közeljövőben nem kell jelentősebb változásokra számítani, vagyis nem valószínű sem komolyabb fellendülés, sem nagyobb visszaesés. Minden jel arra mutat, hogy 2003-ban némileg növekedni fognak az ebben a szegmensben elköltött összegek" - nyilatkozta a Morgan Stanley egyik szakértője, majd hozzátette, hogy a cégek 2003-ban szoftverfronton várhatóan az antivírus- és egyéb biztonsági alkalmazásokat, hardverfronton pedig elsősorban a különböző adattároló rendszereket fogják leginkább favorizálni.
Kapcsolódó cikkek
- IT: Amerika a legversenyképesebb, Magyarország térségi első
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Fokozottan veszélyeztetett a hazai KKV-k informatikai rendszere
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca