Sütik a hálózaton

Marczell Viktória, 1999. augusztus 16. 12:16
Beszáll a Domino, az USA legnagyobb pizzavállalkozása is a fogyasztók megnyeréséért folytatott kommunikációs versenybe.
A házhoz szállítás gyorsaságát és megbízhatóságát sikeresen megreformáló cég menedzsmentje kijelentette: az ízek mellett egyre inkább az internet technikai lehetőségeire is koncentrálniuk kell, ha meg akarják őrizni vezető helyüket a gyorsétteremszegmensben.

Matthew J. Maguire informatikai igazgató szerint a megrendelők csak a végsőkig gyors és maximálisan kényelmes szolgáltatásért fizetnek a jövőben. Ennek az igénynek kizárólag az innováció magasabb szintjén gondolkodó vállalkozások tudnak megfelelni, olyan cégek, amelyek szükség esetén képesek vállalni elavult számítástechnikai rendszerük lecserélését.

A Domino's Pizzánál például az volt a helyzet, hogy a régi, évek alatt egymásra hordott rendszer alapvetően csak a divíziók szintjén kezelte az adatokat: integráció, központi menedzsment és skálázhatóság nélkül. Valójában pedig egy dinamikus, robusztusságában is megbízható, end-to-end informatikai struktúrára lett volna szükség. Megszületett a döntés az új - a mában és a közeljövőben is aktuális - hálózat megrendelésére. A Nortel Networks kapta a megbízást. Az elkészült, intenzív adatkezelésre strukturált kommunikációs rendszer lehetővé teszi, hogy a hatezer-egyszáz pizzaüzlet naponta beküldje forgalmi jellemzőit a központi szerverre. Ott folyamatosan elemzik és kiértékelik a számokat, s még aznap visszajuttatják az üzletekhez az arra az időegységre vonatkozó összesítéseket és trendeket. Az online kapcsolat percnyi pontos képet ad az eladott pizzák számáról, például nagyság és fajta szerinti bontásban vagy régiók szerinti megoszlásban. A marketing és promóció reflexideje ezzel jelentősen lerövidül.

A 3,3 milliárd dollár forgalmat bonyolító pizzaóriás anyaggazdálkodását is az új hálózaton keresztül menedzselik. A szükségleteknek és a fogyásnak megfelelően rendelik és szállítják a tésztát, a sajtot és a többi élelmiszert, így a felszolgált étel sokkal frissebben kerül az asztalokra, mint korábban. Természetesen a hatvannégy országban éttermet üzemeltető vállalkozás személyzeti adatai, a könyvelés, illetve minden adminisztratív és igazgatási funkció is a számítógép vezérelte digitális organizációban történik.

A Nortel Unified Networks koncepciójának megfelelően a hálózat egyesíti és azonos platformon kezeli a telefon-, a video- és az adatkommunikációt, lehetővé téve új rendelési formák - pl. az interneten keresztül - széles körű elterjedését.

A Dominónál egy ideig váltig állíthatják, hogy náluk nem csak a pizza, de a hálózat is újsütetű.

Kulcsszavak: onlineszolg Nortel

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36