Új, még bosszantóbb Pop-Up reklámok a láthatáron

Tóth Kristóf, 2002. december 22. 08:40
Az előugró reklámablakok, amelyek ezidáig is az internetezők millióinak okoztak bosszúságot, a jövőben várhatóan még agresszívabbak lesznek.
Az előugró (Pop-Up) reklámablakok bizonyos weboldalak betöltésekor jelennek meg, és gyakran teljesen elárasztják a felhasználó számítógépét, lelassítva ezzel az internetes összeköttetést, és magát a számítógépet. A "rutinosabb" internetezők az előugró ablak megjelenésekor azonnal kattintanak is a "bezár" gombra, de a Pop-Up reklámok így is rengeteg bosszúságot okoznak.

Általánosan alkalmazott trükk a reklámozók részéről, hogy valamilyen megtévesztő üzenettel veszik rá a felhasználót a hirdetésre való kattintásra, de a legújabb módszerekkel már egy egérkattintásra sincs szükség. Egyes előugró ablakok már akkor is megnyitják a hozzájuk tartozó weboldalakat, ha a felhasználó a Pop-Up ablak fölé mozgatja az egérkurzort.

Sokak szerint az efféle megoldások már tényleg felháborítók, és az internetezés egyik legzavaróbb tényezőjévé teszik az előugró reklámablakokat. A különféle akciós utazásokat kínáló Orbitz, amely egyébként az efféle reklámok egyik legismertebb alkalmazója, megvédte stratégiáját: "Az Orbitz óriási sikere éppen az efféle hirdetéseknek köszönhető" - mondta Mark Rattin, az Orbitz hirdetéseit szervező Otherwise igazgatója. "A felhasználók egy jelentős része komolyan kedveli ezeket a hirdetéseket" - tette hozzá.

Egyes elemzők szerint az új reklámozási formák megjelenése részben az "internet-lufi" kipukkadásának tudható be. A társaságok ugyanis a mélypontból kivezető utat keresve olyan online hirdetési megoldásokat keresnek, amelyek minimális költségek mellett jelentős eredményt ígérnek.

Kérdés azonban, hogy ez a jelentős eredmény csak ígéret, vagy valóban tapasztalható is. "Minden olyan reklám eredménye erősen kérdéses, amely bosszantja az embereket" - mondta Lauren Pattison, a San Francisco-i Mediasmith egyik vezetője. "Ez egy meglehetősen agresszív módja annak, hogy a társaságok felhívják magukra az internetezők figyelmét" - mondta Brett Groom, az i-Traffic reklámügynökség egyik területi igazgatója. "Minden társaság eldöntheti, milyen agresszív utat választ a vásárlók megnyerése érdekében" - tette hozzá Groom.

"Mint egy online vásárló, azt kell mondanom, hogy az efféle taktikák nem segítik az online hirdetések elismertségének, és hatékonyságának növekedését" - mondta Pattison. "A felhasználóknak így sincs túlzottan jó véleményük a reklámokról."

Kulcsszavak: reklám onlineszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01