Európai online háborúra készül a Sony, és a Microsoft

Tóth Kristóf, 2003. március 10. 19:39
A japán szórakoztatóelektronikai óriás Sony, illetve a szoftveróriás Microsoft a hónapban új frontot nyit az európai videójáték-piacon. A cél mindkét cég számára az online játékpiac megszerzése.
Bár az online játékpiac jelenleg még egy meglehetősen kis szegmensnek számít, a terület igen jó növekedési lehetőségeket rejt magában, ezért rendkívül fontos a konzolgyártók számára. A ScreenDigest piackutató cég szerint az európai online játékpiac éves bevétele 2006-ra eléri az 1 milliárd dollárt. Ami az Egyesült Államok piacát illeti, mind a Microsoft Xbox Live, mind a Sony Playstation 2 konzoljához elérhető online szolgáltatás várakozáson fölüli eredményeket ért el az elmúlt hónapokban. Az Xbox Live jelenleg mintegy 350 ezer előfizetővel rendelkezik, a Sony pedig hozzávetőleg 500 ezer hálózati adaptert értékesített PlayStation 2 játékkonzoljához.

A japán Nintendo, amely jelenleg a második legnagyobb konzolgyártónak számít, korábbi bejelentése szerint várhatóan márciusban kezdi meg saját online játékszolgáltatásának tesztjeit Európában, a társaság addig azonban nem fektet komolyabb összeget a rendszerbe, amíg a szélessávú internet-hozzáférések részaránya nem ér el egy bizonyos szintet az öreg kontinensen.

A Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) a napokban bejelentette, hogy a PlayStation 2 európai online szolgáltatásának tesztjei március 31-én veszik kezdetüket Nagy-Britanniában, a kiadásra pedig a tavasz végén kerülhet sor. Hasonló próbaüzem veszi kezdetét április közepén Németországban, Franciaországban, és Spanyolországban is. A skandináv, és Benelux államokban május végén kezdődik a próbaüzem.

A Microsoft az európai online játékszolgáltatás területén kisebb előnnyel rendelkezik, mivel a társaság már tavaly novemberben megkezdte az Xbox Live európai tesztjeit, a hivatalos kiadásra pedig a héten kerül sor.

- Az Xbox Live, és általánosságban az online játék jelenti a következő nagy lépést az ipar számára. Az online játék a jövőben még a hagyományos konzoljátékoknál is népszerűbbé válhat - mondta Robbie Bach, a Microsoft Xbox részlegének vezetője. Bach szerint az online játék a játékkonzolok hagyományos felhasználói táborába tartozó tizenéves fiúk mellett másokat is vonz, amely rendkívül fontos lehet a társaság számára az előfizetők számának növelésében.

Kulcsszavak: játék Sony Microsoft

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01