Új autós platformot adott ki a Microsoft
A Windows Automotive 4.2 platform a Windows CE.Net beágyazott operációs rendszer közelmúltban kiadott 4.2-es verziójára épül. Az új, autós alkalmazásokhoz kínált szoftvercsomagot a Microsoft a müncheni European Automotive & Telematics Conference konferencián adta ki az elmúlt héten.
A Bluetooth képességek, és beszédfelismerési funkciók beépítésétől a szoftvercég vezetői az autós telemetrikai rendszerek piacán elért részesedés jelentős növekedését remélik. "Az a nagyszerű a két funkció platformba integrálásában, hogy a rendszert alkalmazó társaságok a jövőben nem kényszerülnek külön cégektől licenszelni, vagy saját maguk kifejleszteni ezeket a technológiákat" - mondta Ed Lansinger, a Microsoft Automotive Business Unit részlegének programmenedzsere.
A Bluetooth drót nélküli hálózati technológia, illetve beszédfelismerési funkció beépítése a platformba igen vonzó lépés lehet az autógyártók, illetve az autók telemetrikus rendszereit készítő cégek számára. A Bluetooth összeköttetés például lehetővé teszi, hogy a vezető egy drót nélküli mikrofonon keresztül folytasson mobiltelefon-beszélgetést, miközben a beszélgetőpartner hangja az autó audiórendszerén hallható. A beszédfelismerő rendszer segítségével számos funkció szóbeli utasítással is elérhetővé válik, így akár a telefonhívás kezdeményezéséhez sem kell gombot lenyomnia a vezetőnek.
A szoftveróriás Microsoft úgy véli, az autós telemetrikai eszközök annak ellenére is igen fontos piacot képeznek, hogy a General Motors hasonló rendszerekkel foglalkozó OnStar divíziója komoly problémákkal küszködik, a Ford pedig bezárta telemetrikus rendszereket fejlesztő Wingcast leányvállalatát.
- Az emberek egyszerű, problémamentes mobiltelefon- és PDA-használatot szeretnének autójukban - mondta Peter Wengert, a Microsoft Automotive Business Unit marketingmenedzsere. - A Bluetooth egy nagyszerű, rövid hatótávolságú drót nélküli technológia, amely lehetővé teszi ezen eszközök kényelmes irányítását.
A szoftverfejlesztők azonban úgy vélik, a közeljövőben jelentősen megváltozhat az autós telemetrikai rendszerek szerepe. Az autógyártók ugyanis ismét a konzervatívabb megközelítést választják, és lemondanak az olyan ötletekről, mint a vezetés közbeni webböngészés.
"Elmúltak azok az idők, amikor az autógyártók azt tervezték, hogy a vezetők egy nagyméretű kijelzőn fognak internetezni vezetés közben" - mondta Lansinger. "Túljutottunk a telemetrikus rendszerek korai stádiumán, és az ipar már egy érettebb nézőpontból látja a helyzetet. Az autógyártók most azt szeretnék, találjuk ki, hogyan lehet az összes eszközt összekapcsolni" - tette hozzá.
A Microsoft jelenleg több mint 30 autóipari céggel
áll szoros kapcsolatban, és rendszereit többek között a Volvo, a Honda, és a
BMW is felhasználja autóiban.
Kapcsolódó cikkek
- Augusztusban érkezik Európába az Xbox 360 Elite
- 11 hibát javít a Microsoft frissítőcsomag
- A Microsoft legújabb vezeték nélküli technológiái
- MSN: online nézettségi rekord a Live Earth koncerttel
- Versenyhivatali áldás a Microsoft-aQuantive ügyletre
- Nokia: mobil kényelem autóban és azon kívül
- Kritikus fontosságú Windows-, Office-, Excel-javítások érkeznek
- Megjelent Microsoft Natural Ergonomic Desktop 7000
- Microsoft IT a 2008-as pekingi olimpián
- A Microsoft házon belül teszteli új szerverszoftverét
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.