A Cesky Telecom startol a német piacon
Amint azt a Czech Telecom Germany ügyvezető igazgatója elmondta, Németország fontos üzleti partner minden közép- és kelet-európai ország számára. A németországi indulás a hazai és nemzetközi ügyfelek állandóan növekvő keresletét hivatott kielégíteni. A Cesky Telecom a saját esélyeit mindenekelőtt minőségi, értékes, de költségkímélő szolgáltatóként képzeli Kelet- és Nyugat-Európa között. Kinyilvánított célja hídként működni Európa két térsége között: a cseh ügyfelek részéről erős kereslet mutatkozik a nyugati szolgáltatásbővítésre.
A Cesky Telecom az idei év eleje óta gyorsan terjeszkedik: a pozsonyi, bécsi és frankfurti leánycégek után az év végéig Budapest és Varsó következik. Mint mondták, a terjeszkedés időpontját az EU-bővítés miatt időzítették így.
A Cesky Telecom tavaly 52,9 milliárd cseh koronás (1,65 milliárd eurós) cseh korona forgalmat bonyolított, és ezzel az első tíz cseh vállalat között volt. A 4,3 milliárd koronás tiszta nyereségével a Cesky Telecom Európa legjövedelmezőbb távközlési szolgáltatói közé tartozik, annak ellenére, hogy a tiszta nyereség 29 százalékkal, hatéves mélypontra mérséklődött a 2001-es 6,07 milliárd koronáról. A bevétele 5,4 százalékkal zsugorodott a 2001-es 55,9 milliárd koronáról. A Cesky Telecom pénzforgalmi többlete (EBITDA) 26,2 milliárd koronára mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 27,1 milliárdról.
Magyarországon és más közép-európai országokban alternatív vezetékes telefonszolgáltatásokat - elsősorban a nemzetközi hívások terén - kíván nyújtani a Cesky Telecom. - Magyarország és Lengyelország a terjeszkedés második szakaszában vannak. Magyarországi szolgáltatásaink beindítását az év végéig tervezzük. A magyar piacot már feltérképeztük, megvannak a megfelelő kapcsolataink – fejtette ki a cég szóvivője korábban az MTI-nek. - Ezek a piacok nagyon fontosak számunkra azon célkitűzésünk megvalósítása érdekében, hogy Közép-Európa egyik legjelentősebb kommunikációs tranzitszolgáltatójává válhassunk - szögezte le a szóvivő.
Kifejtette: a Cesky Telecom saját nemzetközi optikai távközlési kábelrendszerrel rendelkezik, amelyhez a szomszédos országokban csatlakozó helyeket épít ki, egyebek között Pozsonyban, Bécsben, Budapesten, Varsóban és Majna-Frankfurtban. Szolgáltatásaikat elsősorban a különféle telekommunikációs szolgáltatóknak, illetve a nagy cégeknek ajánlják, amelyeknek munkájukhoz, vállalkozásaikhoz szükségük van a külföldi telekommunikációs szolgáltatásokra.
A Cesky Telecom csak Csehország területén 27 000 km optikai kábellel rendelkezik, míg külföldön hasonló vonalakat bérel. Csehországban 3,7 millió vezetékes telefont üzemeltet a cég, s távközlési vonalai nemzetközi értékelések szerint a legkorszerűbbek közé tartoznak Európában.
A Cesky Telecom szerdán délután fél háromkor 360,30 koronán állt a prágai értéktőzsdén, keddi zárásáshoz képest 1,58 százalékkal olcsóbban.
Kapcsolódó cikkek
- Az elemzői várakozásoknál jobban nőtt az első negyedben a Cesky Telecom
- Telefónica 02 CR néven egyesül a Cesky Telecom és az Eurotel
- Az S&P leértékelte a Cesky Telecomot
- Versenyjogi bírság a Cesky Telecomnak
- Cesky Telekom - 23 százalékos profitcsökkenés
- A spanyol Telefónica a cseh mobilpiac első számú szereplőjévé vált
- EU-jóváhagyás a Cesky Telecom-Telefonica ügyletre
- Cesky Telecom: 14 százalékkal nőtt a negyedéves adózott eredménye
- A spanyol Telefónica SA veheti meg a Cesky Telecomot
- A spanyol Telefónica adta a legmagasabb vételi ajánlatot a Cesky Telecomra
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.