A KPN eladja a Cesky Telecomban szerzett részesedését
A KPN korábban már elhatározta, hogy megválik a nem az alapszolgáltatási körébe tartozó, Hollandián, Belgiumon és Németországon kívüli érdekeltségeitől azután, hogy összeomlottak tervei, hogy Európa-szintű távközlési szolgáltatóvá nőheti ki magát.
A hírre a Cesky Telecom papírjai 7 százalékkal, 339 koronára, e hónap legalacsonyabb szintjére süllyedtek, amivel a legnagyobb cseh tőzsdei konszern értéke 3,5 milliárd euróra esett. A KPN részvényei ugyanakkor 2,8 százalékkal, az európai távközlési indexnél (DJ Stoxx) gyorsabban emelkedtek.
Az elemzők szerint a KPN a készpénzbevétellel a jelenleg 11,2 milliárd euróra tehető adósságát építi le. Korábban a cég az év végére a tartozásait 10 milliárdra akarta mérsékelni, a Cesky Telecom érdekeltsége eladásával az adóssága e szint alá süllyedhet. A KPN a Swisskommal együtt közvetetten még további 13,8 százalékos érdekeltséggel bír a Cesky Telecomban.
Kapcsolódó cikkek
- A holland állam teljesen megválik KPN-részesedésétől
- A KPN első negyedéve: javuló eredmények
- Az elemzői várakozásoknál jobban nőtt az első negyedben a Cesky Telecom
- Telefónica 02 CR néven egyesül a Cesky Telecom és az Eurotel
- A KPN tavalyi éve: csökkent a profit
- Az S&P leértékelte a Cesky Telecomot
- Versenyjogi bírság a Cesky Telecomnak
- A KPN harmadik negyedéve: a vártnál kevésbé csökkent a profit
- Cáfolják a 20 milliárd eurós Telefónica-KPN fúziót
- Cesky Telekom - 23 százalékos profitcsökkenés
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.