Vezetőségi megjegyzések az MCI (WorldCom) vizsgálatával kapcsolatosan
„Az MCI új vezetői csapata és igazgatótanácsa világosan kifejezte elkötelezettségét aziránt, hogy a megfelelő vállalati irányítás mintája legyen. Tudatában vagyunk annak, hogy felelősek vagyunk a jogi követelmények túlteljesítéséért a bizalom visszaszerzése érdekében.
Ennek megfelelően az összes vizsgálat során együttműködést tanúsítottunk annak érdekében, hogy ezek a vizsgálatok pontosan megállapítsák: mi történt a múltban és melyek voltak a problémák alapvető okai. Számunkra fontos, hogy a jelentés világos, részletes, és a nyilvánosság számára könnyen hozzáférhető legyen.
A vállalat már elébe ment az eseményeknek, jelentős vezetési, irányítási és szerkezeti változtatásra került sor. Senki nem dolgozik már a cégnél azok közül, akikre bármilyen halovány árnyék is vetődött a múltbeli visszásságokkal kapcsolatban. Rövid távon is arra törekszünk, hogy a múlt hibái soha ne ismétlődhessenek meg.
Ezeknek a jelentéseknek a kiadása újabb fontos lépést jelent azon az úton, hogy végre magunk mögött tudhassuk a múltat, miközben gyorsan haladunk afelé, hogy a csődvédelem hatálya alól ennek az évnek az őszén kikerülhessünk. Tudjuk, hogy a világ szeme rajtunk van, ezért állandóan vizsgáljuk a teljesítményünket, ez egy fajta örvendetes felügyeletnek tekintendő. Azt szeretnénk, ha a közvélemény tudná: a 20 millió ügyfél kiszolgálása érdekében minden nap keményen dolgozó 55.000 MCI dolgozó arra törekszik, hogy a jó gazdálkodás iskolapéldája legyen."
A különleges bizottság munkájában más igazgatók is részt vettek, így Nicholas Katzenbach volt amerikai főügyész; Dennis Beresford, a Pénzügyi Elszámolás Szabványügyi Tanácsának volt elnöke, és Jack Rogers, az Equifax előző elnöke és elnök-vezérigazgatója. A különleges bizottság zárójelentésének kiadásával kapcsolatosan Nicholas Katzenbach, az igazgatótanács tagja, az igazgatótanács nevében a következő nyilatkozatot adta ki:
„Az igazgatótanács azért adott ki megbízást ennek a jelentésnek az elkészítésére, mert tudatosítani kívánta, hogy pontosan mi is történt a múltban és ezután milyen új kontrollok lépnek életbe ahhoz, hogy az eset ne ismétlődhessen meg. A múlt év júniusa óta végzett vizsgálatok során több száz embert meghallgattak, több millió dokumentumot vizsgáltak át, és számtalan nyomot követtek végig, így biztosak lehetünk abban, hogy a mulasztások teljes körű feltárása megtörtént.
Világos, hogy a volt vezetők és dolgozók egy szűk csoportjának tevékenységei jelentős befolyást gyakoroltak a cégre, annak 55.000 dolgozójára, részvényeseire, hitelezőire és üzleti partnereire is. Az ügy most már az amerikai igazságszolgáltatás kezében van, ahonnan a dolgok szokásos menete szerint halad előre.
Michael Capellas, az MCI elnöke és elnök-vezérigazgatója vezetésével az új vezetői csapat hatalmas akadályokat küzdött le azért, hogy az új MCI átépítése megkezdődjön, és a cég példaképe legyen a megfelelő vállalatirányításnak és az erős vezetői integritásnak. Biztosak vagyunk abban, hogy az MCI dolgozói elkötelezettek a vállalatba helyezett bizalom helyreállítása iránt. A vállalat gyorsan halad afelé, hogy a csődvédelem hatálya alól a közeljövőben – idén ősszel – kikerülhessen.
Az MCI új igazgatótanácsa aktív módon hozzájárul a vállalat azon erőfeszítéseihez, hogy újból meghatározza önmagát. A tanács és a vezetői csapat üdvözli azt a lehetőséget, hogy a vállalat a legmagasabb számadási felelősséggel, integritással és átláthatósággal működhet."
Kapcsolódó cikkek
- Távozik az AMD-től a volt ATI-vezér
- A HP alelnöke a legjobb átszervezési vezető
- Ericsson-Samsung távközlési keresztlicenc-megállapodás
- E-mail biztonsági céget vesz a Google
- Új vezető a Microsoft Magyarország élén
- Terjeszkedik a Nikon
- Több mint százezerrel bővült az RCS&RDS előfizetőinek száma
- Versenyhivatali áldás a Microsoft-aQuantive ügyletre
- Újabb művészi kapcsolószekrények Budapest utcáin
- A Verbatim felvásárolja a SmartDisket
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.