Új osztályozórendszer a videójátékokon
Tóth Kristóf, 2003. június 29. 17:03
A videójáték-ipar a napokban új korhatár osztályozórendszert jelentett be az Egyesült Államokban, amely a korábbi megoldásoknál egyértelműbben, és részletesebben fejezi ki a játékban található erőszak jellegét és mennyiségét.
Az Entertainment Software Rating Board (ESRB - Szórakoztató Szoftverek Osztályozási Bizottsága) a napokban jelentette be, hogy az Egyesült Államokban forgalomba kerülő videójátékok dobozán a jövőben új osztályozási rendszer fog utalni a játékban lévő erőszak mennyiségére, jellegére, és a megcélzott korosztályra.
Az új osztályozási rendszer kialakításának okát az adta, hogy a közelmúltban több amerikai állam is aggodalmát fejezte ki az erőszakkal teli videójátékok kiskorúaknak való értékesítése miatt, és lépéseket tett az ilyen esetek súlyos bűntetése, illetve egyes játékok esetleges betiltása érdekében.
Az ESRB szerint az új korhatár megjelölési rendszer szeptember 15-től kerül bevezetésre az Egyesült Államokban, és az eddigi gyakorlattól eltérő módon nem csak egy korhatárt fog tartalmazni, hanem rövid leírásban fogja jellemezni a játékban fellelhető erőszak jellegét, valósághűségét, és mennyiségét. Az "Adults Only" és "Mature" (felnőtteknek) jelzések eltűnnek, és helyettük a korhatár megjelölés, valamint az erőszak jellegére utaló jellemzés lesz olvasható a játékok dobozán, úgymint például "cartoon violence" (rajzolt erőszak) "fantasy violence" (elképzelt erőszak). Az "intense violence" jelölés fog az élethű, véres erőszakot tartalmazó játékokra utalni, a "sexual violence" (szexuális erőszak) jelölés pedig azokra a játékokra kerül, amelyekben nemi erőszak kerül megjelenítésre.
Patricia Vance, az ESRB vezetője úgy véli, az új osztályozórendszerre az idősödő felhasználói korosztály miatt van szükség. A játékszoftver ipar fontos feladata, hogy a felnőtt korosztályt célzó játékokat elszigetelje azon kiskorúaktól, akikre az efféle játékok káros hatással lehetnek.
Az új osztályozási rendszer kialakításának okát az adta, hogy a közelmúltban több amerikai állam is aggodalmát fejezte ki az erőszakkal teli videójátékok kiskorúaknak való értékesítése miatt, és lépéseket tett az ilyen esetek súlyos bűntetése, illetve egyes játékok esetleges betiltása érdekében.
Az ESRB szerint az új korhatár megjelölési rendszer szeptember 15-től kerül bevezetésre az Egyesült Államokban, és az eddigi gyakorlattól eltérő módon nem csak egy korhatárt fog tartalmazni, hanem rövid leírásban fogja jellemezni a játékban fellelhető erőszak jellegét, valósághűségét, és mennyiségét. Az "Adults Only" és "Mature" (felnőtteknek) jelzések eltűnnek, és helyettük a korhatár megjelölés, valamint az erőszak jellegére utaló jellemzés lesz olvasható a játékok dobozán, úgymint például "cartoon violence" (rajzolt erőszak) "fantasy violence" (elképzelt erőszak). Az "intense violence" jelölés fog az élethű, véres erőszakot tartalmazó játékokra utalni, a "sexual violence" (szexuális erőszak) jelölés pedig azokra a játékokra kerül, amelyekben nemi erőszak kerül megjelenítésre.
Patricia Vance, az ESRB vezetője úgy véli, az új osztályozórendszerre az idősödő felhasználói korosztály miatt van szükség. A játékszoftver ipar fontos feladata, hogy a felnőtt korosztályt célzó játékokat elszigetelje azon kiskorúaktól, akikre az efféle játékok káros hatással lehetnek.
Kulcsszavak: játékok
Kapcsolódó cikkek
- 2004-ben még nagyobb sikerre számít a PlayStation2
- Hárommilliárd euró bevétel 2008-ban a mobiljátékokból
- Vezeték nélküli adaptert kapnak a Nintendo játékgépek
- Játék CD-k kulcsait gyűjti az új féreg
- Rajzfilmkarakterek a Sony Ericsson telefonjaiban
- A videójátékok görögországi tilalma EU-irányelvekbe ütközik
- Hamarosan megjelenik a Nokia első mobil játékgépe
- Sun Microsystems: új csoport Java-alapú játékfejlesztésre
- Új játékok a Vodafone-nál Svédországban
- A neves szponzorok elpártolnak a véres PC-játékoktól
Szoftver ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
2024. november 24. 15:33