Mexikóba megérkezett az emberi testbe ültethető mikrochip
A speciális chip mindössze akkora, mint egy rizsszem, és a karba, illetve a csípő környékére ültethető be. A mikrochip számos különböző adatot képes tárolni, így például többek közt a tulajdonos személyi azonosító számát, nevét, vagy éppen vércsoportját. A megfelelő eszközökkel ellátott kórházi dolgozók, illetve biztonsági őrök a chippel ellátott személyekről rendkívül egyszerűen, lényegében pillanatok alatt képesek kideríteni különböző, számukra fontos, vagy érdekes információkat.
A VeriChip nevezetű mikrochip fejlesztésével és gyártásával foglalkozó, Palm Beach-i (Florida) székhelyű Applied Digital Solutions egy a napokban tartott nyilvános bemutató keretein belül demonstrálta, hogy mennyire egyszerű, gyors, veszélytelen és fájdalommentes a chip beültetése. A bemutató kapcsán a cég egyik képviselőjébe helyi érzéstelenítést követően egy injekciós tűhöz hasonló szerkezettel ültették be a mikrochipet. A beültetés egyáltalán nem fájdalmas, szinte semmit sem éreztem közben - nyilatkozta a bemutatót követően Carlos Altamirano, az Applied Digital Solutions egyik munkatársa.
A VeriChip darabja 150 dollárba kerül, a hozzá kapcsolódó szolgáltatások éves díja pedig 50 dollár. A chipben tárolt adatok kiolvasására alkalmas szerkezet és a hozzá való PC-s szoftverek 1200 dollárba kerülnek, a chipet testükben hordozó személyek pedig a cég telefonos szolgálatán keresztül egyes a chipben tárolt információkat akár szabadon is megváltoztathatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Vibrációval elem helyett - új megközelítés az áramellátásban
- Hiteles elektronikus ügyintézés az egészségügyben
- Szupergyors lézeres merevlemezek
- Új informatikai rendszer a Bethesda Kórházban
- Egészséget, életminőséget segítő ambiens rendszerek
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Kockacukor-méretű üzemanyagcella
- Új írható Verbatim CD és DVD lemezek az egészségügynek
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Beteggé tesz a Wii
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.