Megfelelő helyen és időben
A három nap alatt elhangzott 260 előadás és konzultáció kisebb hányadában léptek dobogóra - elsősorban új termékek ismertetésével - a SAS munkatársai, a főszereplők inkább a partnerek, többek között az Arthur Andersen, a Debis Systemhouse, az IBM, a Sun és a felhasználók voltak. A British Telecom IT-teljesítménymenedzsment, az ABB Balanced Scorecard, a Deutsche Bank adatbányászati, a magyar APEH, a norvég postabank és a belga állami rendőrség CRM, a Westel 900 menedzsmentinformációk áramlása témakörben tartott előadást, és többen is foglalkoztak a SAS SAP R/3-ra épített adattárház-megoldásaival.
A látottak megerősítették a Meta Group előrejelzését, miszerint ma még ugyan erőforrásaik 70 százalékát tranzakciófeldolgozásra fókuszálják a vállalatok, és csak 30 százalékát igyekeznek a tudásban rejlő erő kihasználására hadrendbe állítani (tudásteremtésre és -menedzselésre összpontosítani), az arány azonban a legtöbb szervezetnél öt éven belül megfordul. Információban ma sincs hiány, de az többnyire nem a megfelelő formában, megfelelő időben és megfelelő helyen áll rendelkezésre. Ezért a jövőben e hatalmasra duzzadt információtömeg kezelése lesz a legfontosabb feladat, így olyan termékekre és azokat kiegészítő szolgáltatásokra van szükség - mondta Phil Winters, a SAS Institute EMEA-marketingért felelős alelnöke -, amelyekkel az információdömpingből hatékonyan kinyerhetők, és eljuttathatók az üzleti lánc, illetve a vállalatokon belüli hierarchia szereplői számára - termékekről, versenytársakról, beszállítókról, felhasználói szokásokról stb. - a legmegfelelőbb, általuk legjobban használható információk.
A Meta Group Inc. alelnöke, LeBourish szerint, mivel az ismétlődő folyamatok automatizálása már megtörtént, így a hangsúly az információra, az információhalmaz elérésére, az adathalmazok közötti összefüggések felderítésére s ezzel együtt az értékteremtésre, a minőségi értelemben vett hatékonyság növelésére terelődik. A SAS Institute európai régióra vonatkozó, a konferencián publikált adatai is ezt látszanak igazolni, melyek szerint 1998-ban például 350 új adattárház-, 200 új CRM- (ügyfélkapcsolat-kezelő) és 100 új Balanced Scorecard-referenciát adtak át, és az SAP R/3-hoz készült adattárház-megoldásuk már piacra kerülése első hónapjában több mint 100 ügyfelet szolgált ki. A SAS új fejlesztései is a tudásteremtést szolgálják. Ilyenek például az ügyfélkapcsolatban jelentős minőségi változást hozó SAS CRM (Customer Relationship Management) megoldások közül a már piacon lévő, a pénzügyi világ igényeihez optimalizált, a keresztértékesítést, illetve a visszaélések felderítését támogató alkalmazások és a közszolgáltatói, banki, kereskedelmi, telekommunikációs iparágak CRM-területeire kifejlesztett, az év harmadik negyedében napvilágot látó megoldások. De ide sorolható az SAP R/3-as rendszerben lévő emberierőforrás-adatok elemzésére szolgáló, a belga Solid Partnersszel közösen fejlesztett új alkalmazás is, amely a szervezet humánerőforrás-kulcsterületei teljesítményének gyors áttekintését teszi majd lehetővé a HR-menedzserek számára.
Három különböző magyar SAS-referenciájával ismerkedhettek meg a konferencia résztvevői. Az első internetbanking szolgáltatást üzembe helyező Inter-Európa Bank informatikai megoldásairól szóló cikkek, esettanulmányok idehaza már nem mennek újdonságszámba, de most - a SAS-esettanulmány kapcsán - Európa-szerte ismertté váltak.
A Westel 900-nál alkalmazott webes SAS adattárház-megoldásról a távközlési szolgáltatótól Tóth Rózsa és a telepítést végző KFKI Isys munkatársa, Papp Attila tartott előadást. Az APEH-nél alkalmazott, a törvénymódosítások hatásainak tanulmányozását segítő, SAS rendszerrel megvalósított szimulációs modellt Szilágy Péter és Laczkó Ferenc mutatta be.
Idén a jelenleg tesztelési fázisban lévő, saját magát a vállalati infrastruktúrába integrálni képes 8-as SAS-verzió volt a legnagyobb szenzáció. Emellett bemutattak a SEUGI-n néhány új üzleti megoldást is, köztük az üzleti siker ma divatos eszközét, a Balanced Scorecardot. Ezt alkalmazva jól kezelhető a cégek négy - az üzleti siker alapjául szolgáló - területe, nevezetesen az ügyfélkapcsolat, a pénzügy, a belső üzleti folyamatok fejlesztése és az emberierőforrás-menedzsment. Kidolgozhatók - például brókercégek és bankok esetében - keresztértékesítési megoldások, de kideríthetők, illetve nyomon követhetők a pénzügyi visszaélések, így a bankkártya-hamisítások is, továbbá a kockázatkezelési, valamint optimalizálási eljárásokhoz és egyéb üzleti alkalmazásokhoz is keretet szolgáltat a Balanced Scorecard.
Egyre szélesedik a SAS adattárház alapú megoldásaiból közvetlenül elérhető tranzakciós rendszerek köre. Az ezekből kinyert adatokat a SAS-alkalmazások elemzésekhez, gyors és hatékony döntésekhez megfelelő információkká alakítják. A SEUGI-n bemutatott, a holland BaaN elérését lehetővé tevő Intelligent Access Engine-t a már meglévőkkel együtt az októberre piaci termékké váló SAS Systemv8-ba integrálják.
Kapcsolódó cikkek
- Magamról: aki ismer, az úgy is tudja - iwiw identitás
- Életvitelt segítő infokommunikációs technológiák
- microCAD'2008 a Miskolci Egyetemen
- Konferencia a mobilfizetésről áprilisban
- Mobilinternet: a lakosság 54 százaléka elérheti a széles sávot
- ETAPS: magyar jelentkezőket várnak
- IMA Konferencia a hálózati kommunikáció lehetőségeiről
- Összefoglaló az első Adobe webtechnológiai konferenciáról
- A mobilfizetés jelene és jövője a III. magyarországi mobilkonferencián
- Web 2.0 Symposium a Millenárison
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.