Megduplázódhat a kamerás mobiltelefonok piaca
Kollár Csaba, 2003. augusztus 21. 10:45
[smallimage 1 left] Az ARC Group által publikált jelentés szerint 2003 végére több mint 55 millió polgár fog világszerte kamerával egybeépített mobiltelefont használni, ami a 2002-es 25 milliós számnak a több mint kétszeresét jelenti.
Az angliai és a világ más, fontos piacát egyaránt további növekedés jellemzi, és e növekedésen belül dinamikusabban jelenik meg a kamerával egybeépített mobiltelefonok száma – állítja az ARC Group. David McQueen, a vállalat vezető szakértője, illetve a jelentés szerkesztője úgy nyilatkozott, hogy „ebben az évben a kamerás mobiltelefonok aránya 15% az összes mobiltelefon között. Ha a 2003-2008 közötti időszakot vizsgáljuk, akkor megállapíthatjuk, hogy a mobiltelefonok száma az időszak végére elérheti a 650-680 millió darabot, amiből mintegy 200 milliót a kamerával ellátott változatok tesznek ki, ami közel 30%-os részt jelent."
A tanulmány megállapítja, hogy a 2002-ben két legnagyobbnak kikiáltott Nokia és Motorola nagy valószínűség szerint megőrzi ezt a pozícióját 2008-ig. Ugyanakkor csökkenni fog arányuk a többi gyártót is magába foglaló mezőnyben, mivel a Samsung és az LG egyre komolyabb eredményekkel és újításokkal jelenik meg, amely számos fogyasztó számára megbízható és modern készülékeket jelent.
A videotelefonok piacán a vezető régió Japán, ahol az eladott készülékek 40%-a már jelenleg is kamerás mobiltelefon. Európában és Amerikában nem lesz jelentős növekedés addig – ezt a tanulmány 2004-2005-re prognosztizálja – amíg a WCDMA és a cdma2000 3x hálózatok nem indulnak el, illetve nem lesznek elérhetők szélesebb tömegek számára.
„A kamerás mobiltelefonok arányának öt éven belüli megduplázódása számos, e készülékekre tervezett szolgáltatás megjelenését is jelentheti. Ez pedig átsrukturálja a szolgáltatási palettát is" – összegzi gondolatait marketingszempontból McQueen.
A tanulmány megállapítja, hogy a 2002-ben két legnagyobbnak kikiáltott Nokia és Motorola nagy valószínűség szerint megőrzi ezt a pozícióját 2008-ig. Ugyanakkor csökkenni fog arányuk a többi gyártót is magába foglaló mezőnyben, mivel a Samsung és az LG egyre komolyabb eredményekkel és újításokkal jelenik meg, amely számos fogyasztó számára megbízható és modern készülékeket jelent.
A videotelefonok piacán a vezető régió Japán, ahol az eladott készülékek 40%-a már jelenleg is kamerás mobiltelefon. Európában és Amerikában nem lesz jelentős növekedés addig – ezt a tanulmány 2004-2005-re prognosztizálja – amíg a WCDMA és a cdma2000 3x hálózatok nem indulnak el, illetve nem lesznek elérhetők szélesebb tömegek számára.
„A kamerás mobiltelefonok arányának öt éven belüli megduplázódása számos, e készülékekre tervezett szolgáltatás megjelenését is jelentheti. Ez pedig átsrukturálja a szolgáltatási palettát is" – összegzi gondolatait marketingszempontból McQueen.
Kapcsolódó cikkek
- Zeneletöltés mobilra Budapest utcáin
- A Google főnöke reklámozta az iPhone-t
- Új szereplő a mobilpiacon: 3 zenetelefon a Huaweitől
- LG Google csokoládé telefon
- Külön YouTube lejátszót fejlesztettek ki az iPhone-hoz
- 2000 nyári munkást vesz föl az AT&T az iPhone értékesítéséhez
- Szabad a mobilozás az európai légtérben
- A régi mobilok felhalmozása hátráltatja az EU akku-újrahasznosítási programját
- "Csodás technológia" mobilok a Samsungtól
- Opera mobiltelefonos böngésző teljes weboldalakkal