A PC-gyártók új piacok felé kívánnak nyitni
Tóth Kristóf, 2003. szeptember 28. 23:08
A személyi számítógépek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó cégek közül mostanság egyre több szeretne terjeszkedni egy új piaci szegmens, a fogyasztói elektronikus eszközök egyre dinamikusabban fejlődő szektora felé, ezzel párhuzamosan pedig a két szegmens határai kezdenek elmosódni.
Magyarul a mindeddig szinte kizárólag komplett PC-ket, illetve számítógép-alkatrészeket gyártó vállalatok a jövőben többek közt különböző televíziós készülékeket, zenelejátszó berendezéseket, illetve egyéb hasonló termékeket is fel kívánnak venni termékskálájukba. A számítógépgyártók többsége a közeljövőben meg fog jelenni a fogyasztói elektronikus eszközök piacán - vélekedik Scott McGregor, a mindkét említett piacra számos félvezető terméket szállító Philips Semiconductor International elnök-vezérigazgatója.
A személyi számítógépek és a fogyasztói elektronikus berendezések piacának összemosódása egyébként már évekkel ezelőtt megkezdődött, amikor is az Apple Computer piacra dobta iPod típusjelzésű hordozható digitális zenelejátszóját, illetve amikor a Sony megvetette a lábát a PC-s piacon. Mostanság már a mobiltelefonok gyártásával foglalkozó cégek is új piaci szegmensek irányába próbálnak nyitni, hiszen például a Nokia és a Sony Ericsson a közelmúltban digitális zenelejátszási képességekkel, illetve fejlett internet szolgáltatásokkal rendelkező mobil készülékeket dobott piacra.
A nagyobb számítógépgyártó vállalatok közül a Gateway májusban számos vadonatúj fogyasztói elektronikus termékről rántotta le a leplet, többek közt folyadékkristályos kijelzővel szerelt televíziós készülékekről, valamint házimozi rendszerekről, a Dell pedig az elkövetkezendő hónapokban kíván megjelenni ebben a számára lényegében teljesen új piaci szegmensben. A Dell egyébként a Gateway-hez hasonlóan különös figyelmet kíván szentelni az LCD televízióknak. David Hsieh, a DisplaySearch piackutató cég igazgatója szerint az idei esztendőben a Gateway és a Dell mellett számos egyéb PC gyártó is LCD televíziós újdonságokkal fog megjelenni a piacon.
A személyi számítógépek és a fogyasztói elektronikus berendezések piacának összemosódása egyébként már évekkel ezelőtt megkezdődött, amikor is az Apple Computer piacra dobta iPod típusjelzésű hordozható digitális zenelejátszóját, illetve amikor a Sony megvetette a lábát a PC-s piacon. Mostanság már a mobiltelefonok gyártásával foglalkozó cégek is új piaci szegmensek irányába próbálnak nyitni, hiszen például a Nokia és a Sony Ericsson a közelmúltban digitális zenelejátszási képességekkel, illetve fejlett internet szolgáltatásokkal rendelkező mobil készülékeket dobott piacra.
A nagyobb számítógépgyártó vállalatok közül a Gateway májusban számos vadonatúj fogyasztói elektronikus termékről rántotta le a leplet, többek közt folyadékkristályos kijelzővel szerelt televíziós készülékekről, valamint házimozi rendszerekről, a Dell pedig az elkövetkezendő hónapokban kíván megjelenni ebben a számára lényegében teljesen új piaci szegmensben. A Dell egyébként a Gateway-hez hasonlóan különös figyelmet kíván szentelni az LCD televízióknak. David Hsieh, a DisplaySearch piackutató cég igazgatója szerint az idei esztendőben a Gateway és a Dell mellett számos egyéb PC gyártó is LCD televíziós újdonságokkal fog megjelenni a piacon.
Kapcsolódó cikkek
- Hajlékony Philips és Sony képernyők
- Hiányt és áremelkedést okoznak az akku-visszahívások
- Újabb légitársaság tiltja meg a tűzveszélyes laptopok használatát
- Akkutűz Mac-ekben is
- 20-30 milliárd jenbe kerülhet a Sony-nak az akkucsere
- Sony: DAV-X1 házimozirendszer
- Az Apple elítéli a kapzsi zeneipart
- 700 millió dolláros megrendelést kapott a Dell a Philipstől
- Sony LIBRIe, a praktikus e-könyv olvasó
- Érintésalapú összeköttetési tervek három világcégtől