Tíz mód e-mail adatbázis építésére
Először is az összes vállalati vagy brandwebsite oldalát jó látható és felhasználóbarát feliratkozási felülettel kell ellátni. Optimális esetben a felületnek a következő kérdéseket kell tartalmaznia: név és vezetéknév, e-mail cím és típus (HTML vagy Text), feliratkozás és leiratkozás. Minden további kérdés veszélyezteti az akció sikerét, mert az emberek nem szívesen adnak meg adatokat magukról. Ha a feliratkozás során valamilyen ösztönzőt is kínálunk (ami leginkább érdekelheti termékünk közönségét), akkor esetleg más részletekre is rákérdezhetünk. Ilyenkor feltétlenül jelezni kell, hogy ezekre nem kötelező válaszolni. Sok cég a feliratkozási felületet valahová a website aljára teszi, és csak a nyitó oldalára. Ha fontos számunkra az e-mail marketing, akkor az adatbázis-építés minden szabályát be kell tartani. Tehát minden aloldal tartalmazza a feliratkozási felületet!
2. Co-registration ("házon belül és kívül")
A "házon belüli" keresztregisztráció azt jelenti, hogy ha vállalatunk más website-okkal is rendelkezik, akkor azoknál is be kell iktatni feliratkozási felületet az e-mail hírlevélre. Ha azok a website-ok már rendelkeznek saját hírlevél-feliratkozási felülettel, akkor a következőket lehet tenni:
- a feliratkozás utáni "köszönőoldalra" kitehetjük más e-mail hírleveleink feliratkozási lehetőségét,
- a feliratkozás után kiugorhat egy pop-up ablak, amelyben felkínáljuk a feliratkozást más hírleveleinkre is.
A "házon kívüli" keresztregisztráció esetén az üzleti partnerek, a kis- és nagykereskedelmi egységek vagy a piacon/iparágban található stratégiai partnerek weboldalain elhelyezzük a fent említett lehetőségek egyikét.
3. Bannercsere-promóció
Ha olyan vállalkozásról van szó, ahol ez kivitelezhető, akkor a ma már hagyományosnak tekinthető bannerekkel (reklámcsíkokkal) hirdethetjük listánk létezését. Ez az eszköz sem költségfüggő.
4. Opt-in az aláírásfájlban
Sokak számára csupán egy trendi dolog, amikor az e-mailben található aláírásfájlokról beszélünk. Van, aki bonyolult HTML-mintákat használ, mások csak TXT-ben írják le az üzlethez szükséges kapcsolati információkat. Ha a kérdés az, hogy írhatnánk-e valamikor is üzleti, papír alapú, de nem fejléces levelet, akkor a válasz általában az, hogy soha. Ha az e-maljeinkről van szó, miért kerüljük ezt a témát, mint macska a forró kását? Én az e-mail aláírásomban szemináriumaimmal kapcsolatos információkat szoktam elhelyezni. Nem mondhatnám, hogy havi átlagban sok emberrel levelezek, de már ennek révén is jöttek szemináriumi jelentkezők! Ha kampánycélra is használjuk ezt a felületet, akkor egy ingyenes eszközzel toborozhatunk új feliratkozókat az e-mail hírlevélre. Elég csak 2 sor, egy az üzenetre, a másik pedig a linkre, és máris megalkottunk egy promóciós eszközt.
5. Offline támogatás
Ez a lehetőség például a kiadóknál adott. Erre a célra használhatnak nyomtatott kiadványokat (bár meg kell mondanom, nem emlékszem, hogy Magyarországon láttam volna hasonlót). De az offline lehetőségek között ott vannak például a különböző rendezvények (konferenciák, szemináriumok stb.), ahol ideális környezetben gyűjthetjük az adatokat. Hogyan? A résztvevők egyébként is szolgáltatnak adatokat a regisztráció során - megkérhetjük hát őket, hogy a hírlevelünkre is regisztrálják magukat. Ide sorolhatjuk még az összes offline reklámkampányt, de a promóciós nyomtatványokat (katalógusokat) is.
6. Viral marketing
A "küldd tovább ismerőseidnek!" típusú ösztönző segíthet az e-mail hírlevél adatbázis-építésénél is. A tudatosan használt eszközzel elérhetjük, hogy szolgáltatásunkat maguk a fogyasztók promotálják. Használhatjuk pop-upként a website-unk nyitó oldalán vagy pop-underként, amikor valaki távozik website-unkról. Használhatjuk az e-mail hírlevélben vagy más e-mail kommunikációs eszközben (direkt reklám, autoreminder) képként (pl. reklámbanner) vagy szövegként, linkkel együtt. A hírlevelünk olvasója, ha meg van elégedve a témával, lehet, hogy el fogja küldeni kollégájának vagy ismerősének az ajánlatot, hogy ő is iratkozzon fel. Az ilyen eszközök tervszerű használata általában hasznosnak bizonyul. Fontos tényező az is, hogy így nem vádolhatnak bennünket kéretlen reklám küldésével.
7. e-DM a létező listára
Ha már rendelkezünk e-mail listákkal, amelyeket más célra használunk (pl. partnerek vagy hálózati egységek címei), a nekik szóló levelezésben tegyünk említést az új szolgáltatásról, és egy link segítségével könnyítsük meg
a feliratkozást. Ha ebben a levélben a viral marketing eszközeit is használjuk, akkor nemcsak a létező listáról kaphatunk új hírlevelünkre regisztrált felhasználókat, hanem esetleg ők másokat is értesíthetnek róla.
8. Opt-in az akvirálási DM-ben
Akvirálhatunk e-mail címeket direkt e-mail segítségével valamelyik létező listára. A célcsoport kiválasztása után meg kell alkotni a levél szövegét és designját, és minél egyszerűbben felkínálni a hírlevélre való feliratkozás lehetőségét. Nagyon fontos, hogy ebben a fizetett reklámeszközben egyértelmű legyen az üzenetünk, mert ettől függ az akció sikeressége. Legyenek benne részletek a hírlevél tartalmáról, személyi jogokkal kapcsolatos információk, és szerepeljen a kiküldési gyakoriság.
9. Telemarketing
Ha vállalatunk rendelkezik telemarketing-szolgáltatással, akkor ez is lehet az egyik akvirálási lehetőség.
10. A fizetett offline és online reklám is e megoldások közé tartozik, erről azonban itt nem szeretnék sokat írni. Ha az egyik megoldás a fizetett reklámkampány, akkor az ügynökség megtervezi a megfelelő médiamixet és a felhasználható formátumokat. A többi csak a büdzsén múlik.
{}
Ami a feliratkozási ösztönzőket illeti, nem kell túlozni az ajándék/nyeremény értékével kapcsolatban. Egy egérpad miatt viszont senki sem fog feliratkozni egy e-mail listára. Ha pusztán az ösztönzők miatt iratkozik fel valaki, akkor azt rövid időn belül észre fogjuk venni. Mindenesetre a listát éberen kell figyelni, leginkább az aktivitást. Minden kampánynál kell egy olyan utóértékelés is, ahol jól látszik, ki az aktív a listán belül, és ki nem. Két vagy három hónap elteltével az inaktív felhasználókat ellenőrizni kell, és mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy aktívvá váljanak. Minden üzletre igaz, hogy a passzív fogyasztó aktiválása olcsóbb, mint az újak megszerzése.
A cikk részlet Damjanovich Nebojsa: Online marketing - Alapoktól felsőfokig. 1. rész: E-mail marketing című könyvéből (Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest, 2003, www.bagolyvar.hu).
Business Online ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt az ABB új energiatárolási szolgáltatása!
Az ABB elindította új szolgáltatását, a Battery Energy Storage Systems-as-a-Service (BESS-as-a-Service) megoldást, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy beruházási költségek nélkül térjenek át tiszta, rugalmas és megfizethető energiarendszerekre. Ez a szolgáltatás egy új korszak első lépése, amely az iparágak energiaátállását és nettó zéró kibocsátási céljait támogatja.
Nyári ruhagondozás okosan: így őrizhetjük meg ruháink élettartamát
A nyári forróságban gyakrabban váltunk ruhát, többet is mosunk, ráadásul az erős napsütés idővel kikezdi a textilek anyagát. Mivel különböző típusú szövetek eltérő gondoskodást igényelnek, nem mindegy, hogyan bánunk velük. Ha nem figyelünk oda a helyes mosási módra, könnyen kárt tehetünk kedvenc darabjainkban – ennek súlyos következménye lehet: Európában évente fejenként átlagosan 11 kilogramm ruhát dobunk ki, amelynek csupán 1%-át hasznosítják újra.
Telekom: Korlátlan nyári élmény díjcsomagváltás nélkül
A Magyar Telekom 2025 nyarán külön díj és csomagváltás nélkül elérhetővé teszi gigabites sebességre képes vezetékes hálózatát meglévő ügyfelei számára. Azok a lakossági és kisvállalkozói előfizetők, akik jelenleg koax vagy optikai hálózaton keresztül 1 Gbit/s-nál alacsonyabb sebességű internetcsomagot használnak, automatikusan élvezhetik az akár 1000 Mbit/s le- és feltöltési sebességű kapcsolatot 2025. augusztus 31-ig.
Sorozatban negyedszer nyert Európa csúcsversenyén a SZEnergy Team
Zsinórban negyedik alkalommal aratott világrekorddal győzelmet Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén a győri Széchenyi István Egyetem hallgatóiból álló SZEnergy Team. A csapat olyan rangos európai egyetemeket utasított maga mögé, mint a francia Toulouse-i Egyetem, a német Trieri Egyetem vagy az olasz Milánói Műszaki Egyetem.
Magyar egyetem a Financial Times toplistáján!
Első alkalommal szerepel magyar felsőoktatási intézmény a Financial Times rangos Masters in Finance világrangsorában: a Budapesti Corvinus Egyetem angol nyelvű pénzügyi mesterszakja a világ 70 legjobb programja közé került. A Corvinus összesítésben a 69. helyet szerezte meg, ár-érték arány alapján pedig előkelő, 15. helyen végzett.