Jó évet zárt és még jobbat vár az IBM
A negyedik negyedévi adatok
minden bizonnyal alátámasztják ezt az optimizmust. A bevételnövekedés motorja a
hardvereladás volt. A negyedik negyedéves összforgalom elérte a 25,9 milliárd
dollárt, ami 9,4 százalékos növekedéssel egyenlő. Ebből a hardver 9,1
milliárddal részesedett, azaz 12,1 százalékot nőtt. A szoftvereladás összege
4,25 milliárd volt, a növekedés 11,8 százalék és a szolgáltatások 11,5
milliárdot hoztak, ami 8,3 százalékkal jobb az előző időszaknál. Veszteséget
csak bizonyos pénzügyi műveletek termeltek, de ezek súlya kicsi a teljes
forgalomban, mindössze 734 millió dollár.
A negyedik negyedéves végső
jövedelem elérte a 2,7 milliárd dollárt, azaz 1,55 dollárt részvényenként. Ez
163% az előző év negyedik negyedéves eredményéhez viszonyítva. Az eredményt
csökkenti a PricewaterhouseCoopers tanácsadó megvásárlása és a diszkmeghajtó
valamint egyes chipgyártó sorok bezárása.
Földrajzilag vegyesen alakult
a kép. Észak-és Dél-Amerikában stabil közepes növekedés, az Egyesült Államokban
stagnálás, Kanadában visszaesés, Brazíliában erős növekedés volt. Az európai
eredmény vegyesen alakult: Németországban kicsit jó, Kelet-Európában
elfogadható és csökkenő az Egyesült Királyságban. Az ázsiai-csendes-óceáni
régióban Japánnak van a legnagyobb súlya az IBM számára (60%), itt stagnálás
volt, míg a délkelet-ázsiai országokban szárnyaltak az eladások és igen jó
eredményt könyvelhettek el Kínában és Ausztráliában.
Kapcsolódó cikkek
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- 2010-re nyeresége felét a szoftverektől várja az IBM
- IBM: 8 százalékos negyedévi adózott eredménynövekedés
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- Az IBM díjazta az Avnetet
- 300 millió Lenovo részvényt adott el az IBM
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
- Az IBM felvásárolja az Internet Security Systems (ISS) vállalatot
- Az IBM 1,6 milliárd dollárért megveszi a FileNet-et
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.