Nőtt az Eurotel nyeresége
Az eredmény azért is nőtt, mert a vállalat kedvezményt kapott az osztalékadó fizetésére. Enélkül az eredmény 3 százalékkal, 6,46 milliárd koronára nőtt volna.
Az árbevétel 29,08 milliárd koronára nőtt az egy évvel korábbi 28,80 milliárdról. Elemzők 29,46 milliárdot vártak.
A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 4 százalékkal 14,20 milliárdra nőtt. A működés legszélesebb mutatója, az EBITDA kulcsa egy százalékkal 49 százalékra emelkedett.
A Cesky Telecom tulajdonában lévő Eurotelnek 4,22 millió ügyfele volt 2003 végén, egy évvel korábban 3,89 millió. Versenytársai: a német Deutsche Telekomhoz tartozó T-Mobile és a kanadai TIW Cesky Mobil mobilszolgáltatója.
A három mobiltelefonszolgáltatást nyújtó társaságnak 2003 végén összesen 9,7 millió előfizetöje volt, vagyis a 10,2 millió lakosú Csehországban gyakorlatilag már mindenkinek van maroktelefonja.
Csehországban 17 százalékkal drágul a mobil telefonszolgáltatás az idén, mert a telefonszolgáltatás a korábbi 5 százalékos adósávból a 22 százalékos adósávba kerül.
Mindhárom társaság azzal számol, hogy a drágulás miatt már az idei év első hónapjaiban csökkenhet a forgalmuk.
A Cesky Telecom szerdán 2,3 százalékkal 305 koronára drágult a prágai értéktőzsdén.
Kapcsolódó cikkek
- Az elemzői várakozásoknál jobban nőtt az első negyedben a Cesky Telecom
- Telefónica 02 CR néven egyesül a Cesky Telecom és az Eurotel
- Az S&P leértékelte a Cesky Telecomot
- A T-Mobile megelőzte az Eurotelt Csehországban
- Cesky Telekom - 23 százalékos profitcsökkenés
- A spanyol Telefónica a cseh mobilpiac első számú szereplőjévé vált
- EU-jóváhagyás a Cesky Telecom-Telefonica ügyletre
- A Cesky Telecom eladása a vártnál több pénzt hozhat
- A cseh kormányválság veszélyezteti a Cesky Telecom privatizációját
- Nyereségbe fordult a Cesky Telecom mérlege tavaly
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.