Nyereséges az AH
Anyavállalati szinten az AH Rt. 2003. évi üzleti eredménye meghaladta a 2,1 milliárd forintot, mérleg szerinti eredménye pedig 1,1 milliárd forintot tett ki. A javulás fő oka az, hogy egyrészt az Antenna Hungária Rt. az alaptevékenységét illetően őrzi pozícióit, másrészt az AH távközlési tevékenységének Antenna Távközlési Rt.-be történő kiszervezésekor az AH eszközeinek egy részét apport formájában az új leányvállalat rendelkezésére bocsátotta, mely hozzájárult a rendkívüli eredményhez.
Konszolidált szinten a változó Vodafone-konszolidáción túl további változás volt 2002. évhez képest, hogy 2003. folyamán az AnteCom Rt., AnteCare Rt., AnSzer Kft. és a TeleDataCast Kft. eladásával fenti társaságok kikerültek a vállalatcsoportból.
Az AH-csoport értékesítésének nettó árbevétele 2003. évben 25,3 milliárd forint volt, amely 2,4 százalékkal haladta meg a 2002. évi összeget. 2003-ban a vállalatcsoport bevételeinek 55 százaléka műsorterjesztésből, 20 százaléka távközlésből, 8 százaléka az AntennaMikro szolgáltatásból, 5 százaléka szerviz szolgáltatásból, 12 százaléka pedig egyéb tevékenységekből (infrastruktúra-, eszköz bérbeadás, stb.) származott.
A vállalatcsoport üzleti tevékenységének eredménye 2,25 milliárd forint, melyre legfőképpen a Vodafone Magyarország Rt. aktív tőkekonszolidációs különbözetének 2002. évi 1,1 milliárd forint összegű amortizációjának elmaradása hatott.
Kiadási oldalon jelentős tétel a pénzügyi műveletek ráfordításainak közel 2,5 milliárdos összege, mely továbbra is döntő mértékben a fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordításokhoz kapcsolódott (1,8 milliárd forint), bár a korábbi év hasonló időszakához képest ez a tétel kedvező irányban, több mint 17 százalékkal csökkent.
A csoport kötelezettségei 2002. évhez képest 7 százalékkal csökkentek, a hitelállomány összetétele pedig a rövidtávú hitelek kedvezőbb konstrukciójú hosszú távú hitelekkel történő kiváltása következtében pozitívan változott.
Kapcsolódó cikkek
- A Swisscom eladja az Antenna Hungariát
- A Swisscom Broadcast 5.250 forintot ajánl az AH-részvényekért
- Kifizették az Antenna Hungáriáért a majd 47 milliárdot
- Milliárdokat fektet az Antenna Hungáriába a Swisscom
- A Firthlion növelte részesedését az Antenna Hungáriában
- AH privatizáció: az EDR tender nem jelent többlet kockázatot a kisbefektetőknek
- Nevet váltott és profilt bővített az Eduweb
- Az Antenna-csoport a távoktatás piacára lép
- MDF: Függesszék fel az Antenna Hungária Rt. privatizációját!
- Átadta létesítményeinek üzemeltetését az Antenna Hungária
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.