A KPN tavaly nyereséges volt
Egyszeri
tételek nélkül a tavalyi adó utáni nyereség 655 millió euró volt a 2002-es 163
millió eurós veszteség után. A mobil üzletág az utolsó negyedévben 7,1
százalékkal növelte forgalmát az egy évvel korábbihoz képest. A vezetékes szolgáltatásban
0,1 százalékkal csökkent a bevétel. Így a teljes bevétel 2,9 százalékkal
haladta meg az utolsó negyedévben a 2002. utolsó negyedévit. Az év végén 14,7
millió ügyfele volt a KPN-nek a mobiltelefon üzletágban, 1,3 millióval több,
mint 2002 végén. A cég adó után nyeresége 178 millió euró volt a tavalyi
negyedik negyedévben, az egy évvel korábbi 103 millió eurós nyereség után.
A
KPN-nél hétfőn megismételték a tavalyi előrejelzést, amely szerint idén nem
várnak változást az értékesítésben, sőt, 2 százalékos visszaesés lehetséges a
cég elemzői szerint, és még 2005-re sem várnak növekedést. Idén a vezetékes
szolgáltatás bevétele 5-7 százalékkal csökkenhet, 2005-ben további 3-5
százalékkal eshet vissza. A mobilszolgáltatás forgalma idén 5-7 százalékkal
nőhet, jövőre legalább 7 százalékos bővülés lehetséges.
A
vállalat nettó adóssága 8,3 milliárd euró volt, a harmadik negyedév végi 9,4
milliárd euró helyett. A KPN azok közé a távközlési vállalatok közé tartozik,
amelyek a kilencvenes évek végén, nagy fellendülésre számítva, túlvásárolták
magukat, majd részesedéseik sürgős eladásával voltak kénytelenek menekülni a csőddel
fenyegető adósságteher alól.
A
KPN 2001-ben az összeomlás szélén állt a nemzetközi terjeszkedés és az
UMTS-koncessziók költségei miatt jelentősre nőtt adóssága következtében -
adósságcsúcsa 23,3 milliárd euró volt 2001 első negyedének végén -, de azóta
komoly létszámcsökkentést hajtott végre, 2001 őszén 5 milliárd euróért új
részvényeket bocsátott ki, és megkezdte a nem stratégiainak ítélt részesedései
eladását, elsősorban Közép-Európában, az adósság-csökkentése végett.
Az
utolsók: a KPN-nél tavaly januárban közölték, hogy lezárták a cseh és a lengyel
kábelrészlegeik eladását, 65 millió euró bevétellel. A KPN és a svájci Swisscom
konzorciuma, a Telsource decemberben eladta 27 százalékát a cseh távközlési
vállalatból, a privatizáció előtt álló Cesky Telecomból. Az intézményi befektetőktől
kapott 680 millió euró jócskán elmaradt a részesedés egykori vételárától: a
Telsource 1995-ben 1,32 milliárd dollárért vette a részesedést. A KPN, sok
egyéb között már korábban, 2001-ben eladta a magyar Pannon GSM 44,7 százalékát
is, becslések szerint 715 millió euróért.
Kapcsolódó cikkek
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A KPN tavalyi éve: csökkent a profit
- A KPN harmadik negyedéve: a vártnál kevésbé csökkent a profit
- eBay: 40 százalékkal nőtt a negyedéves eredménye
- 73 százalékkal nőtt az AMD negyedéves eredménye
- Cáfolják a 20 milliárd eurós Telefónica-KPN fúziót
- Intel: rekordösszegű második negyedéves bevétel
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.