Internetes ügykezdeményezési lehetőség mintegy 50 okmányirodában
Folyamatos fejlődés az e-ügyintézés terén
Természetesen a projekt ennél sokkal messzebbre lát, a közép és hosszú távú célok között ennél jóval több szerepel. Az interneten igénybe vehető szolgáltatások köre, és az ügyintézés „mélysége” egyaránt növekszik majd, mint ahogy a rendszerbe kapcsolt okmányirodák is egyre csak szaporodnak. Bár távolabbi, de mindenképpen cél, hogy előbb-utóbb a teljes ügyintézési folyamat elérhető legyen az interneten: az ügyfélnek egyáltalán ne kelljen személyesen megjelennie, ha útlevelét, személyi igazolványát, vagy jogosítványát kívánja pótolni, illetve megújítani. Ehhez olyan, magas biztonságú digitális azonosítókat kell először mindenki számára elérhetővé tenni, mint például a már sokat emlegetett digitális aláírási rendszer. E mellett, ahogy a call center szolgáltatást egyre többen veszik majd igénybe, elképzelhető a több műszakos „nyitva tartás” is, igazodva ezzel az internet felhasználói szokásokhoz. A közeljövőben lesz lehetőség arra is, hogy az ügyfél ugyanazon a telefonszámon az ország bármely okmányirodájához időpontot kérjen, és ott gyakorlatilag várakozás nélkül, egyetlen alkalom során elintézze, amiért odament.
A projekt előzményeiről, illetve végrehajtásáról Deményné Kertész Krisztina, illetve a műszaki megvalósítást végző LNX Hálózatintegrációs Rt. állam és közigazgatási ágazatának értékesítési menedzsere, Szarvasy Zoltán a következőket mondta el: A call center, mint intézmény és lehetőség nem volt idegen a hivataltól, hiszen már korábban is működött egy szakmai segítséget nyújtó, hasonló jellegű szolgáltatás, ám az még nem a nagyközönség, hanem kifejezetten okmányirodai ügyintézők számára készült. Amikor a lakossági szolgáltatás igénye körvonalazódott, először koncepció megvalósítására alkalmas call center eszköz került kiválasztásra. Miután ez megtörtént, a központi közbeszerzési listáról a projekt megvalósítására alkalmas céget kerestünk. A call center és az IP alapú hálózati technológiák alapos ismerete alapján végül az LNX Rt. tűnt a legalkalmasabbnak. Az elképzelés és a szállítás között mindössze néhány hónap telt el, köszönhetően a központosított közbeszerzésnek. A technikai eszközöket a múlt év decemberében szállították, és a megvalósításra alig egy hónap állt a rendelkezésre.. Fontos szempont volt a tervezés során, hogy a kezelői munkahelyeket a már meglévő IP alapú számítógépes hálózatra lehessen telepíteni, amely komoly megtakarítást jelentett, valamint alkalmassá tette a rendszert a jövőbeli bővítésekre. A call centeres munkatársak kiválasztása szintén alapos munkát követelt. Ennek köszönhetően kizárólag olyan kollegáink ülnek a „vonalak végén”, akik nem csak szakmai, államigazgatási felkészültséggel rendelkeznek, hanem az ügyfélkapcsolat terén is vannak tapasztalataik. Technikai oldalról meghatározó volt a személyes adatok biztonságos kezelése, hiszen ezt törvények szabályozzák. A nyújtott szolgáltatás minőségét emeli, hogy az ügyfélszolgálati munka folyamatában kiemelt jogkörű vezetők is részt vesznek, akik a problémás esetek kezelését nagyobb tapasztalatukkal segíthetik.
A kiépített call center a banki rendszerekhez hasonlóan képes a hívásrögzítésre, és olyan statisztikai adatok összegzésére is, mint a fogadott hívások száma és fajtája, vagy a különböző minőségi mutatók. Szarvasy Zoltán megjegyezte, hogy a leszállított Avaya call center alkalmas arra, hogy bázisául szolgáljon az úgynevezett kontakt center rendszer kialakításának, amely segítségével a szervezet a jövőben képes lesz az egyéb kommunikációs médiumokon (e-mail, fax, telefon, internet, stb.) beérkező megkeresések kezelésére is.
Kapcsolódó cikkek
- Hiteles elektronikus ügyintézés az egészségügyben
- Közösségi Technológiai Központ nyílik Tatabányán
- Megjelent az Adobe LiveCycle Enterprise Suite család
- Megalakult az Első Magyar e-Közigazgatási Klaszter
- Európában is hír a budaörsi wap-szolgáltatás
- Internetes adóadatbázist nyitott az Európai Bizottság
- Magyar e-government jövőkép Brüsszelben
- Szélessávú internetes hálózat a bicskei kistérségben
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- Új térinformatikai rendszer a Földhivatalnál
E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.
A Thermaltake bemutatja első Bumblebee (dongó) színű termékét
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a The Tower 200 Bumblebee Mini toronyházat, egy új színű változatot a közkedvelt The Tower sorozatban. A Tower 200 egy mini-ITX toronyház függőleges kialakítással és kivételes hűtési hatékonysággal. Bár ez a ház kompakt méretű, egy 4090-es grafikus kártya és egy 280 mm-es radiátor is elfér benne. Az új élénk sárga árnyalat hozzáadásával a The Tower 200 sorozat már hat színben kapható: fekete, Snow, Turquoise, Racing Green, Matcha Green és Bumblebee, így könnyedén kiválaszthatod a stílusodhoz illő The Tower 200-at.
Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
Felmérésünk szerint az 1000 legolvasottabb magyar weboldal nagyjából 1%-a blokkolja a mesterséges intelligencia robotok hozzáférését tartalmaikhoz. Világszinten ez az arány már 20% felett jár, de Magyarországon is növekedés várható.
Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
Mit jelent a digitális szülőség a XXI. században? Hogyan tudjuk online is biztonságban gyerekeinket? Milyen eszközkészlettel tudjuk elősegíteni, hogy élmény legyen a tanulás? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a kétnapos esemény-sorozat, melyet a digitális tudatosság jegyében szerveznek a Magyar Telekom székházban.