Az Epcos folytatja a termeléskihelyezést
Gerhard
Pegam elmondta: teljes üzletágakat terveznek áthelyezni, s egyre több lesz az
olyan eset, amikor még a vállalatirányítás is áttelepül. Ennek a stratégiának a
részeként az idei év eleje óta a szórakoztató iparnak gyártó egyik üzletágat
Szingapúrból irányítják. Németországban, ahol az Epcosnak 2000-ben még 3700
dolgozója volt, két-három éven belül kevesebb, mint 2000 lesz az alkalmazottak száma.
Ugyanakkor Kínában megkétszereződött, s 3200-ra nőtt a dolgozók száma.
Pegam
utalt arra, hogy Kínában a bérköltségek 4-5 százalékát teszik ki a németországinak,
s ezt a 40 órás munkahéthez való visszatérés, vagy a bérek csökkentése sem
tudná ellensúlyozni. Az Epcosnál a munkabér-költségek az összes költség 40
százalékát teszik ki, ugyanez a csipgyártóknál mindössze 10 százalék.
Az
Epcos 13.300 fős munkatársi gárdájának 70 százaléka már most olcsó bérű
országokban tevékenykedik, s Pegam szerint ez az arány három-öt éven belül
elérheti a 80 százalékot. A termékeknek a fele származik az olcsó bérű
országokból, öt évvel ezelőtt 10 százalék volt ez az arány. Arra viszont
egyelőre nem gondolnak, hogy az egész konszern vezetését áttelepítsék, hiszen
termékeik kétharmadát Európában értékesítik, de egy jelentősebb ázsiai
felvásárlás esetén ez is szóba jöhet.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A TCL NXTPAPER megváltoztatja, ahogyan olvasunk, írunk és alkotunk
Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.