Az Epcos folytatja a termeléskihelyezést

MTI Sajtóadatbank, 2004. április 14. 09:57
A magyarországi érdekeltséggel is rendelkező Epcos folytatja termelésének kihelyezését olcsó bérű országokba - jelentette ki a Financial Times Deutschland keddi számában a német vállalat vezetője. A cég világméretekben a második a csipgyártó ipar számára passzív elektronikai termékek előállításában.

Gerhard Pegam elmondta: teljes üzletágakat terveznek áthelyezni, s egyre több lesz az olyan eset, amikor még a vállalatirányítás is áttelepül. Ennek a stratégiának a részeként az idei év eleje óta a szórakoztató iparnak gyártó egyik üzletágat Szingapúrból irányítják. Németországban, ahol az Epcosnak 2000-ben még 3700 dolgozója volt, két-három éven belül kevesebb, mint 2000 lesz az alkalmazottak száma. Ugyanakkor Kínában megkétszereződött, s 3200-ra nőtt a dolgozók száma.

Pegam utalt arra, hogy Kínában a bérköltségek 4-5 százalékát teszik ki a németországinak, s ezt a 40 órás munkahéthez való visszatérés, vagy a bérek csökkentése sem tudná ellensúlyozni. Az Epcosnál a munkabér-költségek az összes költség 40 százalékát teszik ki, ugyanez a csipgyártóknál mindössze 10 százalék.

Az Epcos 13.300 fős munkatársi gárdájának 70 százaléka már most olcsó bérű országokban tevékenykedik, s Pegam szerint ez az arány három-öt éven belül elérheti a 80 százalékot. A termékeknek a fele származik az olcsó bérű országokból, öt évvel ezelőtt 10 százalék volt ez az arány. Arra viszont egyelőre nem gondolnak, hogy az egész konszern vezetését áttelepítsék, hiszen termékeik kétharmadát Európában értékesítik, de egy jelentősebb ázsiai felvásárlás esetén ez is szóba jöhet.

Kulcsszavak: +céginfo Epcos

Engedd szabadjára a kreativitásod és találd meg az egyensúlyt a TCL emberközpontú technológiájával

Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.

2024. november 5. 20:21

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

A TCL NXTPAPER megváltoztatja, ahogyan olvasunk, írunk és alkotunk

Idén ősszel a TCL tovább dolgozik azon, hogy a művészet, a technológia és a kiegyensúlyozottabb életmód ötvözésével inspirálja a nagyszerűséget. Ez az év remek alkalom arra, hogy megismerjük, miképpen alakítja át a technológia a mindennapos olvasást és írást. A TCL NXTPAPER kijelzőtechnológia papírszerű és tükröződésmentes, melyet úgy terveztek, hogy enyhítse a szemfáradtságot és segítse az egészség fenntartását. Akár kültéren olvasol a napon, akár órákig dolgozol a négy fal között, a NXTPAPER kijelző minimalizálja a kékfény kibocsájtását, ezáltal természetes és kényelmes élményt biztosít bárhol és bármikor.

2024. november 5. 15:00

Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot

A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.

2024. november 5. 14:59

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51