A Samsung tört az élre a PC-monitorok forgalmazásában
Milkovits Gábor, 2004. május 6. 21:44
A Samsung LCD a vizsgált időszakban 2,4 milliárd dollár értékben forgalmazott nagyfelbontású PC-monitorokat, ami eladási rekordnak számít és mintegy 500 millió dollárral múlja felül a rivális LG Philips teljesítményét.
A Samsung, amely már évek óta első a laptop-kijelzők tekintetében, elemzők szerint még évekig tartani fogja most megszerzett vezető pozícióját az asztali PC-khez gyártott monitorok piacán.
A siker hátterében jelentős mértékű befektetések, nagy gyártási volumen és komoly technológiai fejlesztések állnak. A két nagy konkurens gyártó egyaránt több tízmillió dollárt fektetett be a mobiltelefonok kijelzőitől a széles tv-képernyőkig mindenféle terméket felölelő szektorba, amelynek piaca elemzések alapján az idei 60 milliárd dollárról 95 milliárdosra fog növekedni az elkövetkező 3 év során. Jó hír ugyanakkor a fogyasztóknak, hogy a nagyarányú befektetéseknek és fejlesztéseknek köszönhetően a lapos LCD megjelenítők ára nagyságrendekkel csökkenni fog a közeljövőben: a 40"-es, elsősorban tv-képernyőkhöz gyártott termékek például akár a jelenlegi ár egyharmadáért is elérhetők lesznek 2007-re.
A jelenlegi felállás szerint 2004-ben a Samsung vezeti az asztali számítógépekhez szánt monitorok éves szinten várhatóan 20 milliárd dolláros, illetve a laptop-kijelzők 11 milliárd dolláros piacát, míg az 5 milliárdos forgalmat produkáló nagyméretű, 19"-es monitorok terén továbbra is az LG Philips áll majd az élen. Ez utóbbi helyzet is változhat azonban, legkésőbb 2005-től kezdődően, amikor a Samsung a Sonyval közösen beindítja majd a világ legnagyobb kijelzőgyártó üzemét.
A Samsung, amely már évek óta első a laptop-kijelzők tekintetében, elemzők szerint még évekig tartani fogja most megszerzett vezető pozícióját az asztali PC-khez gyártott monitorok piacán.
A siker hátterében jelentős mértékű befektetések, nagy gyártási volumen és komoly technológiai fejlesztések állnak. A két nagy konkurens gyártó egyaránt több tízmillió dollárt fektetett be a mobiltelefonok kijelzőitől a széles tv-képernyőkig mindenféle terméket felölelő szektorba, amelynek piaca elemzések alapján az idei 60 milliárd dollárról 95 milliárdosra fog növekedni az elkövetkező 3 év során. Jó hír ugyanakkor a fogyasztóknak, hogy a nagyarányú befektetéseknek és fejlesztéseknek köszönhetően a lapos LCD megjelenítők ára nagyságrendekkel csökkenni fog a közeljövőben: a 40"-es, elsősorban tv-képernyőkhöz gyártott termékek például akár a jelenlegi ár egyharmadáért is elérhetők lesznek 2007-re.
A jelenlegi felállás szerint 2004-ben a Samsung vezeti az asztali számítógépekhez szánt monitorok éves szinten várhatóan 20 milliárd dolláros, illetve a laptop-kijelzők 11 milliárd dolláros piacát, míg az 5 milliárdos forgalmat produkáló nagyméretű, 19"-es monitorok terén továbbra is az LG Philips áll majd az élen. Ez utóbbi helyzet is változhat azonban, legkésőbb 2005-től kezdődően, amikor a Samsung a Sonyval közösen beindítja majd a világ legnagyobb kijelzőgyártó üzemét.
Kapcsolódó cikkek
- A kkv-szegmens a Samsung IT üzletág fő reménye
- 24"-es, 16:10-es Samsung LCD igényes felhasználóknak
- Samsung USB monitor
- Samsung USB LCD monitor
- Két oldalas Samsung LCD panel, két képpel
- Akár egymilliárd dolláros pénzbüntetést is kaphatnak a kartellgyanúba keveredett LCD-gyártók
- 30"-es, 6 ms-os, szélesvásznú Samsung LCD
- Nagy felbontású, 30 hüvelykes Samsung LCD monitor
- 20"-es Samsung LCD hihetetlen színtelítettséggel
- 3"-es Samsung VGA LCD kijelző digitális fényképezőgépekhez