Mérsékelt működési eredmény növekedéssel zárta 2003-at a DoCoMo
A mostani pénzügyi évében 830 milliárd jen (7,56
milliárd dollár) üzemi eredményt tervez, az előző évi 1,103 billió jen helyett,
amely kissé meghaladta a még egy évvel korábbi 1,057 billió jent. Árbevétele az
idén 2,5 százalékkal 4,92 billió jenre csökken a vállalati előrejelzés szerint,
először esik vissza a cég tőzsdei bevezetése. A csökkenést számos kedvezmény és
átalánydíj bevezetésével indokolta a DoCoMo. A DoCoMo konszolidált adózott
eredménye a márciussal végződött pénzügyi évben 650,0 milliárd jenre szökött
fel az előző 212,5 milliárdról. Az árbevétel 5,048 billió jen volt 4,809 billió
után.
Legnagyobb riválisa, a KDDI a múlt heti
eredmény-beszámolója szerint nyereségét megduplázta tavaly, és az idén is
harmadik generációs szolgáltatásának lendületes növekedésére számít. A harmadik
számú japán mobilszolgáltató, a Vodafone Holdings KK május végén teszi közzé
eredményét. A DoCoMo a Toyota Motor után Ázsia második tőkeértékű tőzsdén jegyzett
vállalata.
A DoCoMo piaci környezetét a mobilszolgáltatások
terén dúló éles konkurenciaharc, a harmadik generációs szolgáltatási rendszer bevezetésének
hatalmas költségei és az adatszolgáltatásokban fenyegető árharc jellemzi. A
harmadik generációs szolgáltatása előfizetőinek száma a jelek szerint lendületes
növekedésnek indult, de ez kissé elkésve érkezett, mivel riválisa, a KDDI Corp szolgáltatása
előfizetőinek a nettó növekménye tavaly lekörözte.
A DoCoMo 45,9 millió előfizetővel és 57
százalékos piaci részesedéssel rendelkezett március végén. A rivális KDDI 17
millió ügyfelének 80 százaléka a harmadik generációs szolgáltatásra fizet elő.
A DoCoMo harmadik generációs szolgáltatásában 10,6 millió előfizetőre számít a
folyó pénzügyi év jövő márciusi zárásakor, ami 248,1 százalékos növekedés lenne
a tavalyihoz képest. Márciusban a DoCoMo 50 százalékkal 3,05 millióra bővítette
harmadik generációs előfizetőinek számát új, divatos készülékek bemutatásával.
A harmadik generációs előfizetők számában elért növekedésnek azonban nagy ára
volt: a DoCoMo 10 ezer jennel nagyobb támogatást nyújt a harmadik generációs
telefonokra, mint más készülékeire.
Az NTT DoCoMo részvényének árfolyama szinte alig
változott április óta, messze elmaradva a szektorindex 38 százalékos emelkedésétől.
A részvény pénteken 216 000 jenen zárt a tokiói értéktőzsdén, 1000 jennel, azaz
0,46 százalékkal olcsóbban, mint csütörtökön.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Magyar Telekom: integrált ügyfélszolgálati központ Szegeden
- Perből szövetség: SanDisk-Ritek
- Megalakult a D-Link ( Magyarország) Kft.
- Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.