Magasabb a vártnál a KPN profitja

MTI Sajtóadatbank, 2004. május 11. 11:16
A holland KPN telefontársaság adó- és kamatköltségeinek csökkenésének köszönhetően a vártnál magasabb első negyedéves profitról számolt be, miközben a vonalas üzletágra nehezedő nyomás miatt bevételei nem változtak.

A társaság adózott eredménye 2004 első negyedévében 375 millió euró lett; a tavalyi időszak eredménye, amely hatalmas egyszeri tételeket is tartalmazott, 770 millió euró volt, az elemzők most 239 millió euróra számítottak. A KPN bevétele 0,4 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest: 2,983 milliárd euró lett.

A KPN februárban tett sikertelen kísérletet a brit mmO2 mobilszolgáltató megvásárlására, bejelentette, hogy jelenleg nincsenek egyesülési tervei. Ez lehűtötte azokat a reményeket, hogy hamarosan újabb ajánlatot tesznek a cég megszerzésére. A felvásárlás célja a KPN német mobiltársaságának, az E-Plusnak a megtámogatása lett volna, hiszen az nagy harcban áll Európa legnagyobb piacán a piacvezetőkkel, a Deutsche Telekom T-Mobile-jával és a Vodafone-nal.

A KPN nettó adóssága a negyedév végén 7,9 milliárd euró volt. A csökkenés látványos, mert decemberben még 8,3 miliárd euró, egy évvel ezelőtt pedig 11,2 milliárd euró terhelte a céget.

A KPN árfolyama a hétfői kereskedés kezdetén 2,15 százalékkal, 5,91 euróra csökkent - követve egyébként az ágazati index mozgását. A KPN részvényei idén hét százalékkal drágultak, ám európai versenytársainak mintegy 20 százalékkal lett magasabb az ára: a befektetők attól tartanak, hogy a cég nem tesz eleget a mobilágazat továbbépítéséért.

Kulcsszavak: +céginfo KPN

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01