Villanások a nagy kék jövőképből - 2. rész
Vissza a tervektől a tényekhez
Blue-business
Az IBM a Blue Gene mellett megrendelést kapott egy 24 millió dolláros Blue Sky szuperszámítógép felépítésére is, amely a Föld klímaváltozásait kutatja a National Center for Atmospheric Research (NCAR) központban. A két projekt jól tükrözi az IBM szuperszámítógépek piacán elfoglalt pozícióját. Az élen a cég 2000-ben bemutatott, 8192 processzorral rendelkező ASCI White-ja állt. A szuperkomputerek 500 legjobbjának mintegy egy harmadát készítette az IBM, ez a listán szereplő gépek összesített teljesítményének 37 százalékát teszi ki. A szupergép megalkotása nem öncélú. A „Big Blue” un. „blade” (penge) szerver rendszer részét fogja képezni - elérhetővé téve mindenki számára a hálózati kapcsolatokat - lehetővé téve az IBM által e-business-nek elnevezett elektronikus ügyvitel lehetőségét. Amikor 1995 őszén, a Comdexen meghirdette e-business vízióját, még senki sem gondolta, hogy 2000 tavaszán, alig négy évvel később vezetői már az elektronikus üzletvitel eszközeinek, módszereinek második generációját körvonalazhatják, miközben egyre inkább az e-business válik a fejlett világban a gazdaság hajtóerejévé.
Az e-business koncepció olyan gazdálkodó szervezetet feltételez, amely kritikus üzleti folyamatait az internet révén összekapcsolja a fogyasztókkal, alkalmazottakkal, szállítókkal vagy disztribútorokkal. Az ő példájukra gondolva tudjuk, hogy a világháló alkalmazásában hozzájuk hasonló út vezet mások számára is: először a statikus weboldalakkal való megjelenés, majd a vállalati rendszereket az internethez kapcsoló önkiszolgáló alkalmazások (egyszerű lekérdezések) megjelenése, később olyan valódi e-business fejlesztések, amelyek révén az összes lényegi vállalati folyamatot webre kapcsolják. Ezeknek az üzlet-üzlet (B2B) típusú alkalmazásoknak - a jelenleg fókuszban lévő e-kereskedelem mellett - robbanásszerű fejlődése várható világszerte. Az IBM maga is egy e-business vállalattá alakul át. A világon található 45 ezer üzleti partnerünket elektronikusan kezeljük, lehetővé téve számukra a lényeges üzleti információk elérését. Az interneten folyik, és folyhat a képzések jelentős része - mindezzel rengeteg kiadást spórolva. Az internetet használjuk az e-mail, tudásmenedzsment és a csoportmunka során is.
Új filozófia
Mára beléptünk egy teljesen új informatikába, amit az IBM Deep Computing-nak nevez. Mindez megújuló filozófiát is jelent a számítástechnikával kapcsoltban. Az új generációt képviselő Blue Gene számítógéprendszer is ezt célozza meg, hatalmas teljesítménye olyan problémák, megoldásában segíthet, mint például orvoslás, molekuláris személyre szabott gyógyszertervezés, közlekedéstervezés stb. Le sem merem írni - de valószínűleg így lesz: a Blue Gene által képviselt számítási teljesítményt - az IBM kutatói szerint - tíz év múlva egy laptop fogja képviselni. Az IBM Pervasive Computing stratégiájának magja a mesterséges intelligenciával rendelkező eszközök és az emberek összekapcsolt együtteséből áll. Ez kezdetben is számos kézi végfelhasználói eszköz (telefon, tévé készülék stb.) internethez való csatolásáról van szó, ám később majdnem minden készülékről, ami az emberek tulajdonát képezi. (autók háztartási gépek stb.) Az IBM ennek a sikeres megvalósítására szövetségeket kötött olyan vezető internetes és mobil eszközöket gyártó cégekkel és szolgáltatókkal, mint például a Cisco Systems, Motorola, Nokia, Palm, Ericsson, Psion, Intel, Vodafone.
A másik trend, az IBM szerint, az ún. e-piacok kialakulása, ahol egész iparágak elektronikus üzletviteléről van szó. Az e-piacok működésének kulcsa a csökkenő költségekben és megnövelt hatékonyságban rejlik. Csökkennek a vásárlási idők, javulnak, felgyorsulnak a folyamatok, a földrajzi elérhetőség lényegtelen lesz. Egyéb irányú értékét jelzi a Műegyetemmel közös projekt keretében felavatott „e-business Akadémia”, amely egész Európában az első ilyen IBM kezdeményezés. Az akadémia elsődleges célja az e-business ismeretek fejlesztése, e-business vállalatok kialakulásának bátorítása, stb.
Geza Papp dr
Networksecurity and Virusanalyst
Kapcsolódó cikkek
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- 2010-re nyeresége felét a szoftverektől várja az IBM
- IBM: 8 százalékos negyedévi adózott eredménynövekedés
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- Az IBM díjazta az Avnetet
- 300 millió Lenovo részvényt adott el az IBM
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
- Az IBM felvásárolja az Internet Security Systems (ISS) vállalatot
- Az IBM 1,6 milliárd dollárért megveszi a FileNet-et
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
SepPDF 3.80
Egyszerű, de ugyanakkor hatékony program több oldalas PDF dokumentumok szétválasztására. Külön PDF fájlokat hozhatunk létre az eredeti anyag minden egyes oldaláról, vagy annak egy meghatározott részéről (megadhatjuk a kezdő és befejező oldalt).
Honeyview Portable 5.53 Build 6273
A gyors képnézegető program az általános műveleteken kívül pár extra szolgáltatással is rendelkezik (diavetítés, nagyítás, forgatás stb.). Támogatja a tömörített képek (ZIP. RAR, 7z) kicsomagolás nélküli megtekintését. A képbe ágyazott GPS adatok alapján a Google Maps-en megmutatja a kép készítésének a helyét.
A 280 Hz-es AGON by AOC 27 hüvelykes ívelt monitor felülmúlja a versenytársakat
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – örömmel mutatja be az AOC GAMING C27G4ZXE modellt, egy ívelt 27 hüvelykes (68,6 cm) Full HD monitort, amely a magával ragadó, magas képfrissítési sebességű játék határait feszegeti.
A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni
A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.
Nemzetközi és hazai nagyágyúk a marketing szakma és az üzleti élet exkluzív csúcstalálkozóján
A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.