Villanások a nagy kék jövőképből - 2. rész
Vissza a tervektől a tényekhez
Blue-business
Az IBM a Blue Gene mellett megrendelést kapott egy 24 millió dolláros Blue Sky szuperszámítógép felépítésére is, amely a Föld klímaváltozásait kutatja a National Center for Atmospheric Research (NCAR) központban. A két projekt jól tükrözi az IBM szuperszámítógépek piacán elfoglalt pozícióját. Az élen a cég 2000-ben bemutatott, 8192 processzorral rendelkező ASCI White-ja állt. A szuperkomputerek 500 legjobbjának mintegy egy harmadát készítette az IBM, ez a listán szereplő gépek összesített teljesítményének 37 százalékát teszi ki. A szupergép megalkotása nem öncélú. A „Big Blue” un. „blade” (penge) szerver rendszer részét fogja képezni - elérhetővé téve mindenki számára a hálózati kapcsolatokat - lehetővé téve az IBM által e-business-nek elnevezett elektronikus ügyvitel lehetőségét. Amikor 1995 őszén, a Comdexen meghirdette e-business vízióját, még senki sem gondolta, hogy 2000 tavaszán, alig négy évvel később vezetői már az elektronikus üzletvitel eszközeinek, módszereinek második generációját körvonalazhatják, miközben egyre inkább az e-business válik a fejlett világban a gazdaság hajtóerejévé.
Az e-business koncepció olyan gazdálkodó szervezetet feltételez, amely kritikus üzleti folyamatait az internet révén összekapcsolja a fogyasztókkal, alkalmazottakkal, szállítókkal vagy disztribútorokkal. Az ő példájukra gondolva tudjuk, hogy a világháló alkalmazásában hozzájuk hasonló út vezet mások számára is: először a statikus weboldalakkal való megjelenés, majd a vállalati rendszereket az internethez kapcsoló önkiszolgáló alkalmazások (egyszerű lekérdezések) megjelenése, később olyan valódi e-business fejlesztések, amelyek révén az összes lényegi vállalati folyamatot webre kapcsolják. Ezeknek az üzlet-üzlet (B2B) típusú alkalmazásoknak - a jelenleg fókuszban lévő e-kereskedelem mellett - robbanásszerű fejlődése várható világszerte. Az IBM maga is egy e-business vállalattá alakul át. A világon található 45 ezer üzleti partnerünket elektronikusan kezeljük, lehetővé téve számukra a lényeges üzleti információk elérését. Az interneten folyik, és folyhat a képzések jelentős része - mindezzel rengeteg kiadást spórolva. Az internetet használjuk az e-mail, tudásmenedzsment és a csoportmunka során is.
Új filozófia
Mára beléptünk egy teljesen új informatikába, amit az IBM Deep Computing-nak nevez. Mindez megújuló filozófiát is jelent a számítástechnikával kapcsoltban. Az új generációt képviselő Blue Gene számítógéprendszer is ezt célozza meg, hatalmas teljesítménye olyan problémák, megoldásában segíthet, mint például orvoslás, molekuláris személyre szabott gyógyszertervezés, közlekedéstervezés stb. Le sem merem írni - de valószínűleg így lesz: a Blue Gene által képviselt számítási teljesítményt - az IBM kutatói szerint - tíz év múlva egy laptop fogja képviselni. Az IBM Pervasive Computing stratégiájának magja a mesterséges intelligenciával rendelkező eszközök és az emberek összekapcsolt együtteséből áll. Ez kezdetben is számos kézi végfelhasználói eszköz (telefon, tévé készülék stb.) internethez való csatolásáról van szó, ám később majdnem minden készülékről, ami az emberek tulajdonát képezi. (autók háztartási gépek stb.) Az IBM ennek a sikeres megvalósítására szövetségeket kötött olyan vezető internetes és mobil eszközöket gyártó cégekkel és szolgáltatókkal, mint például a Cisco Systems, Motorola, Nokia, Palm, Ericsson, Psion, Intel, Vodafone.
A másik trend, az IBM szerint, az ún. e-piacok kialakulása, ahol egész iparágak elektronikus üzletviteléről van szó. Az e-piacok működésének kulcsa a csökkenő költségekben és megnövelt hatékonyságban rejlik. Csökkennek a vásárlási idők, javulnak, felgyorsulnak a folyamatok, a földrajzi elérhetőség lényegtelen lesz. Egyéb irányú értékét jelzi a Műegyetemmel közös projekt keretében felavatott „e-business Akadémia”, amely egész Európában az első ilyen IBM kezdeményezés. Az akadémia elsődleges célja az e-business ismeretek fejlesztése, e-business vállalatok kialakulásának bátorítása, stb.
Geza Papp dr
Networksecurity and Virusanalyst
Kapcsolódó cikkek
- Nyomtatórendszerekre szakosodott az IBM és a Ricoh közös vállalata
- 2010-re nyeresége felét a szoftverektől várja az IBM
- IBM: 8 százalékos negyedévi adózott eredménynövekedés
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- Az IBM díjazta az Avnetet
- 300 millió Lenovo részvényt adott el az IBM
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
- Az IBM felvásárolja az Internet Security Systems (ISS) vállalatot
- Az IBM 1,6 milliárd dollárért megveszi a FileNet-et
- IBM - vártnál nagyobb negyedéves adózott eredmény
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.