14 százalékkal emelkedett az Antenna-csoport árbevétele
Anyavállalati szinten az AH Rt. 2004. első féléves üzleti eredménye 1,53 milliárd forintot tett ki, mely 28%-os emelkedés 2003. első hat hónapjához képest, az AH anyavállalati mérleg szerinti eredménye (672 millió forint) szintén emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva.
A konszolidált beszámoló idei és tavalyi adatainak összehasonlításakor a következő tényezők hatásait kell figyelembe venni: Egyrészt a Vodafone Magyarország részesedését a 2003. első féléves konszolidációs gyorsjelentésben társult vállalkozásként mutattuk ki és vontuk be, a mostani gyorsjelentésben pedig egyéb részesedésű vállalkozásként szerepel. Másrészt 2003. június 30-a és 2004. június 30-a között a konszolidációba bevont vállalkozások köre megváltozott, az AnteCom Rt.-ben., AnteCare Rt.-ben, AnSzer Kft.-ben és a TeleDataCast Kft.-ben, valamint az AM-IT Rt.-ben lévő üzletrészek eladásra kerültek, a fenti társaságok emiatt kikerültek a vállalatcsoportból és a konszolidációs körből.
2004 első félévében a vállalatcsoport bevételeinek 57%-a műsorterjesztésből, 22%-a távközlésből, 8%-a AntennaMikro szolgáltatásból, 3%-a szerviz szolgáltatásból, 10%-a pedig egyéb tevékenységekből származott.
A pénzügyi műveletek eredményének jelentős javulása legfőképpen a részesedések értékesítésének árfolyamnyeresége soron mutatkozó, a HUNSAT Rt. tartós részesedései között nyilvántartott 1,22 százalékos tulajdoni hányadot kitevő EUTELSAT S.A.-ban meglévő részesedés értékesítésének egyszeri árfolyamnyereségének tudható be.
Kiadási oldalon jelentős tétel a fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások, mely 362 millió forinttal magasabb a 2003. első féléves értéknél, ez a 2003 novemberében megemelt jegybanki alapkamat hitelállományunk áraiba történő begyűrűzésének következménye. Az AH-csoport a hitel- és kölcsönállományának jelentős csökkentését tűzte ki, a hosszú lejáratra kapott kölcsönök és hitelek együttes csökkenésének összege 3,5 milliárd Ft, míg a rövid lejáratú kölcsönök és hitelek csökkenése közel 2 milliárd Ft volt 2004 első félévében. Ezt a HUNSAT Rt. említett részesedésének értékesítése, valamint a visszafogott beruházási politika tette lehetővé.
A következőkben kivonatot találnak a BÉT IKSZ-rendszerén keresztül megjelent 2004. I. féléves gyorsjelentésből, a jelentés teljes tartalma megtekinthető, illetve letölthető magyar, illetve angol nyelven a www.bet.hu, www.bse.hu, illetve a www.ahrt.hu honlapokról.
Kapcsolódó cikkek
- A Swisscom eladja az Antenna Hungariát
- A Swisscom Broadcast 5.250 forintot ajánl az AH-részvényekért
- Kifizették az Antenna Hungáriáért a majd 47 milliárdot
- Milliárdokat fektet az Antenna Hungáriába a Swisscom
- A Firthlion növelte részesedését az Antenna Hungáriában
- AH privatizáció: az EDR tender nem jelent többlet kockázatot a kisbefektetőknek
- Nevet váltott és profilt bővített az Eduweb
- Az Antenna-csoport a távoktatás piacára lép
- MDF: Függesszék fel az Antenna Hungária Rt. privatizációját!
- Átadta létesítményeinek üzemeltetését az Antenna Hungária
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.