Hatékonyságot növel és létszámot csökkent a Matáv
A közlemény szerint az előzetes becslések alapján 2004-ben a Matáv létszám-racionalizálásának költsége mintegy 16 milliárd forint lesz. Ezen felül a csoporthoz tartozó leányvállalatok létszáma átlagosan 17,3 százalékkal csökken, aminek a becsült költsége további 6,7 milliárd forint lesz. A társaság az átlagos létszámcsökkenés mértékénél arányaiban magasabb vezetői pozíciószám megszüntetését tervezi, tovább javítva ezzel a hatékonyságot. A Matáv-csoport költségei 2006-ra várhatóan 19,5 milliárd forinttal csökkennek a létszám- és költségcsökkentés együttes hatásaként. A létszám-racionalizálásról jelenleg folynak a tárgyalások az érdekképviseleti szervezetekkel.
A társaság a közlemény szerint azért dolgozta ki értékteremtő programját, mert tovább kívánja növelni versenyképességét. Ezen belül meg akarja őrizni a vezetékes vonalainak számát, növeli a szélessávú internet-hozzáférés lehetőségét, fokozza a mobil üzletág jövedelmezőségét, s jelentősen csökkenti költségeit. Az előrejelzés szerint a program hatására a csoport kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITDA) rátája a 2005-2006-os években meghaladja a 40 százalékot. A terv a következő két évben egyszámjegyű bevétel-növekedéssel számol.
A közlemény szerint 2004-re a Matáv fenntartja a korábban nyilvánosságra hozott célkitűzéseit, így az EBITDA ráta 40 százalék körül alakul az átszervezéshez kapcsolódó költségek nélkül. A tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg (capex) tekintetében a Matáv célja az, hogy az árbevétel arányos capex 2005-től 15 százalék alá csökkenjen - a lehetséges akvizíciókra és a harmadik generációs licencre, az UMTS-re fordítandó összegek nélkül.
A program szerint a Matáv vezetékes üzletága a jövőben is agresszív termékstratégiát folytat olyan új termékek bevezetésével, amelyek vonzóbbá teszik az analóg vonalak használatát: így például kedvezményes hangátviteli megoldásokkal, valamint a tartalomszolgáltatásokhoz kapcsolódó termékekkel jelenik meg a piacon. A vállalat célja az, hogy 2004 végére az ADSL-előfizetők (aszimmetrikus digitális előfizetői vonal) száma elérje a 200 ezret, majd 2006 végére a 400 ezret.
A program szerint a csoport mobilüzletága, a T-Mobile Magyarország Rt. megvédi piacvezető helyét, s tovább javítja szolgáltatásait. A T-Mobile stratégiája szerint világos árazási stratégiájával hatékonyan válaszol a versenytársak lépéseire, elkerülve a felesleges árcsökkentéseket, maximalizálja az ügyfélkör által teremtett értéket úgy, hogy közben optimális szinten tartja az ügyfélmegtartásra és az ügyfélszerzésre fordított költségeket.
A közlemény szerint a Matáv nemzetközi leányvállalata, a MakTel Csoport számára is kidolgozott egy értékteremtő programot. Ennek megvalósítása során nő a cég kínálati vonzereje és az értékesítés hatékonysága a lakossági vezetékes üzletágban. A program alapján további növekedés várható el a folyamatosan bővülő mobilpiacon, miközben sor kerül a MakTel Csoport szervezetének racionalizálására is.
A tervek szerint a Matáv 2005. január 1-jével pénzügyi szolgáltató központot (Shared Service Center - SSC) állít fel. A központ integrálja a Matáv és leányvállalatainak pénzügyi-számviteli folyamatait.
A Matáv arra számít, hogy további értéknövelő akvizíciókkal növekedést ér el, ezért Délkelet-Európában olyan vállalatokat keres, amelyek erős pozíciókkal rendelkeznek a távközlési piacon, s egyebek mellett jó növekedési lehetőségekkel rendelkeznek. Ezen túlmenően szempont az is, hogy a tranzakció ne rontsa az EBITDA szintet. A Matáv ezekben a cégekben többségi tulajdont vagy legalább ellenőrző részesedést kíván szerezni. A társaság első lépésként várhatóan részt vesz a Montenegro Telecom (TCG) közelgő privatizációjában.
A Matáv kizárólag olyan akvizíciókat hajt végre, amelyek növelik a részvényesi értéket. Amennyiben nem sikerül vonzó, értékteremtő befektetési lehetőségeket találni, a Matáv tovább növeli az osztalékfizetés mértékét, s a nettó eladósodottsági mutatót az osztalékpolitikában meghatározott 30-40 százalékos sávban tartva - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- posTa ... maTáv ... T ...
- Új vezető a Matáv lakossági divíziója élén
- Új menedzsmenttagok a Matáv montenegrói leányvállalatánál
- Londoni elismerés a Matávnak
- A Matáv megszerezte a Telekom Montenegro többségi részesedését
- Mától a Matáv a Telekom Montenegró többségi tulajdonosa
- Matáv - 70 forintos osztalék
- 28 milliárdos Deutsche Telekom hitel a Matávnak
- Matáv többségi részesedés a Telekom Montenegróban
- Deutsche Telekom: "drámai munkahelyvesztés" várható Kelet-Európában
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.