CEBC: VII. Telecom Konferencia Budapesten
A piac liberalizációja tíz hónappal az elektronikus hírközlési törvény hatályba lépése után; mely piacokon szükséges a közvetlen beavatkozás a verseny elősegítése érdekében; milyen indoklással történik a jelentős piaci erejű szolgáltatókra a többlet kötelezettségek kiszabása; hol tart a harmadik generációs mobilszolgáltatási pályázat lebonyolítása; mikorra és milyen szélessávú mobilszolgáltatási lefedettség várható a pályázat alapján; lesz-e új piaci belépő ezen a piacon; hogyan alakult a mobil- és a helyhez kötött szolgáltatók versenye az előfizetőkért; hogyan határozható meg az a fogyasztói többlet, amelyet a mobilitás nyújt a használóknak; milyen irányba fejlődnek a szélessávú szolgáltatások hazai piacai; miért olyan fontos a szélessávú szolgáltatásoknál az innováció; szinte mindenki használ valamilyen elektronikus hírközlési hálózatot - mennyire biztonságosak ezek; miért szükséges a hálózatbiztonságot szabványos megoldásokkal is megerősíteni; milyen adatokat kezelnek a szolgáltatók a különféle szolgáltatások nyújtásakor; miért szabályozott a szolgáltatói adatkezelés; milyen legyen a biztonságosabb internet?
A 6 előadást és két panelbeszélgetést tartalmazó konferencián a Matáv (23 fő) és az NHH (20 fő) képviseltette magát a legtöbb résztvevővel. A panelviták közül az első a szabályozó hatóság és a szolgáltatók szakértőinek részvételével, „Piaci liberalizáció és verseny a fogyasztókért” címmel folyt. A délutáni második panelvita témája „Ahogyan a fogyasztók látják a versenyt” volt, ezen a panelbeszélgetésen a fogyasztói jogok biztosa, a versenyhatóság képviselője, a tanúsító és a szolgáltatók szakértői vettek részt.
Az előadásokon halott új szakmai információk közül emelünk ki néhányat: nyolc olyan európai ország van, ahol 2004.január 1-jéig implementálták az EU hírközlési direktíváit; az IHM 2004. Második félévi jogalkotási programja hat végrehajtási rendeletet érint (témák elektronikus hírközlési szolgáltatások minősége, zártcélú hálózatok, frekvenciasávok felosztása, polgári célú frekvenciadíjak, 3G mobil rendszer bevezetése, frekvenciasávok megállapítása stb.). Augusztus végéig a vezetékes piacon 35 ezren, a mobilpiacon pedig közel 21 ezren éltek a számhordozhatóság adta lehetőségekkel; 2004-06 között az IHM-ben a szélessáv támogatására kis- és közepes vállalatok számára 6,28 milliárd forint, az önkormányzatok támogatására 4,19 milliárd forint keretösszeg áll összesen rendelkezésre; 2004. Végére az előrejelzések szerint több, mint 5 millió UMTS előfizető lesz Nyugat-Európában, 2009-re pedig már 70%-os penetrációt prognosztizálnak, ami 240 millió 3G-előfizetőt jelent.
Kapcsolódó cikkek
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
- Megnyílt a 7. Bosch távközlési és biztonságtechnikai szakmai nap
- Távközlés: fókuszban a tartalom és a fogyasztói magatartás
- Terítéken az európai hírközlés-szabályozás
- BBJ-konferencia a magyar távközlési piac újdonságairól
- Nemzetközi konferencia a hírközlés-szabályozásról
- Rendhagyó helyszínen rendezik meg az ITU Telecom World 2006-ot
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.