Körvonalazódó Microsoft fölény az ERP piacon
A legtöbb bevezetés MBS termékekkel történt
forrás Prim Online, 2004. december 16. 17:15
Nem újdonság, hogy ha a Microsoft beszáll egy üzletágba, akkor ott
hamarosan piacvezető helyre kerül. A felhasználók jelentős része hamar
átáll az adott program (-csomag) használatára, ami egy idő után
megkerülhetetlen, később kizárólagos tényező lesz. Az óriásvállalat az
ERP piacon is ebben az irányban halad.
Korábban egy vállalatirányítási rendszer csak a legnagyobb cégek kiváltsága volt, és a nagyok amúgy is erős helyzetét erősítette tovább. A gyártó cégek azonban hamar felismerték, hogy a kis- és középvállalati (kkv) szegmensben is komoly lehetőségek vannak, így a fejlesztés igen komoly erőket mozgósított ezen a területen olyannyira, hogy ma már egy-két fős cég is megengedheti magának, hogy ERP rendszert üzemeltessen - természetesen olyan testreszabott rendszert, amely illeszkedik a kisvállalkozásnál adódó feladatokhoz. Ebben a Microsoftnak és partnereinek igen komoly szerepe van - mondta Kelemen Gábor, a MultiSoft Kft. ügyvezető igazgatója.
A Microsoft Navision nevű, kifejezetten a kis-, és középvállalatoknak szánt szoftverük évek óta szárnyal a piacon, és az idén a legtöbb bevezetés már ehhez a termékhez kötődik. A legtöbb Navision szoftverrel kapcsolatos megrendelést pedig a MultiSoft teljesítette Magyarországon - állítja Kelemen.
A Navision piac számára igen fontos tulajdonsága, hogy nincs se minimalizálva, se maximálva az a vállalati méret, amelynél alkalmazható lenne. Egy néhány fős vállalkozás, de elméletileg akár egy egyszemélyes cég is dönthet úgy, hogy Navisiont használ, és minden további nélkül ki is tudja fizetni. A MultiSofthoz már nem egy hasonló felkérés érkezett mikrovállalkozásoktól. Figyelemreméltó az a stratégia, ahogy a Microsoft felveszi a versenyt a kis fejlesztő cégek rugalmasságával amellett, hogy a méretéből, tőkeerejéből adódó előnyökről sem mond le.
A Microsoft Business Solutions kkv szektornak szánt termékeit olyan kisebb vállalkozásokon keresztül értékesíti, melyeknél egy hasonló méretű cég problémái jelentős kapacitást kötnek le, így kiemelt figyelmet érdemelnek. Ezek az MBS-megoldásszállító partnerek többnyire fejlesztő cégek is egyben - emeli ki Kelemen Gábor -, melyek jelentős, a helyi viszonyok ismeretében, és/vagy ágazati specifikumokkal készült add on-okkal (kiegészítő programokkal és speciális igényekre készült bővítményekkel) járulnak hozzá az alapszoftver esetenkénti testreszabásához. Később ezek az add on-ok éppen a Microsoft Business Solutions együttműködés keretében bekerülnek a „véráramba”, és elképzelhető, hogy egy új-zélandi cég épp egy magyar fejlesztésű kiegészítővel tud majd többet kínálni versenytársainál. Most mindehhez adjuk hozzá a Microsoft hihetetlen fejlesztői kapacitását, valamint tőke- és marketinglehetőségeit, és teljes lesz a kép.
A Microsoftnak és az MBS rendszernek valóban minden esélye megvan arra, hogy belátható időn belül az ERP piacon is kivívja azt a pozíciót, amit például az irodai alkalmazások, vagy az operációs rendszerek terén már magáénak mondhat.
Microsoft sajtóközlemény
A Microsoft Navision nevű, kifejezetten a kis-, és középvállalatoknak szánt szoftverük évek óta szárnyal a piacon, és az idén a legtöbb bevezetés már ehhez a termékhez kötődik. A legtöbb Navision szoftverrel kapcsolatos megrendelést pedig a MultiSoft teljesítette Magyarországon - állítja Kelemen.
A Navision piac számára igen fontos tulajdonsága, hogy nincs se minimalizálva, se maximálva az a vállalati méret, amelynél alkalmazható lenne. Egy néhány fős vállalkozás, de elméletileg akár egy egyszemélyes cég is dönthet úgy, hogy Navisiont használ, és minden további nélkül ki is tudja fizetni. A MultiSofthoz már nem egy hasonló felkérés érkezett mikrovállalkozásoktól. Figyelemreméltó az a stratégia, ahogy a Microsoft felveszi a versenyt a kis fejlesztő cégek rugalmasságával amellett, hogy a méretéből, tőkeerejéből adódó előnyökről sem mond le.
A Microsoft Business Solutions kkv szektornak szánt termékeit olyan kisebb vállalkozásokon keresztül értékesíti, melyeknél egy hasonló méretű cég problémái jelentős kapacitást kötnek le, így kiemelt figyelmet érdemelnek. Ezek az MBS-megoldásszállító partnerek többnyire fejlesztő cégek is egyben - emeli ki Kelemen Gábor -, melyek jelentős, a helyi viszonyok ismeretében, és/vagy ágazati specifikumokkal készült add on-okkal (kiegészítő programokkal és speciális igényekre készült bővítményekkel) járulnak hozzá az alapszoftver esetenkénti testreszabásához. Később ezek az add on-ok éppen a Microsoft Business Solutions együttműködés keretében bekerülnek a „véráramba”, és elképzelhető, hogy egy új-zélandi cég épp egy magyar fejlesztésű kiegészítővel tud majd többet kínálni versenytársainál. Most mindehhez adjuk hozzá a Microsoft hihetetlen fejlesztői kapacitását, valamint tőke- és marketinglehetőségeit, és teljes lesz a kép.
A Microsoftnak és az MBS rendszernek valóban minden esélye megvan arra, hogy belátható időn belül az ERP piacon is kivívja azt a pozíciót, amit például az irodai alkalmazások, vagy az operációs rendszerek terén már magáénak mondhat.
Microsoft sajtóközlemény
Kapcsolódó cikkek
- Június 30-ig még olcsóbbak a Microsoft magyar nyelvű termékei
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- MS ERP megoldás építőipari és holding vállalatokra
- Axiál - regionális szerepvállalás Infosys támogatással