A Samsung ezentúl nem mutatja be előre új mobiltelefonjait
Milkovits Gábor, 2005. január 1. 12:20
A Samsung bejelentette, hogy a versenytársak részéről történő utánzás
elkerülése érdekében ezentúl nem mutatja be forgalmazás előtt egyes új
mobiltelefon modelljeit.
Az intézkedés konkrétan először a 2005. januári hannoveri CeBIT-re és a májusi Las Vegas-i CES fogyasztói elektronikai kiállításra érvényes, ahol csak néhány új Samsung mobillal találkozhatnak majd az érdeklődők. A koreai vállalat ezzel kapcsolatban kiadott közleménye szerint az utóbbi időben a konkurens cégek részéről történő utánzás jelentősen aláásta az ágazat nyereségességét. A Samsung saját adatai szerint távközlési üzletáguk működési nyeresége a 2004-es harmadik negyedévben 13 százalékra esett vissza a második negyedéves 16, illetve az első negyedéves 26 százalékról.
A nyereségesség csökkenésében az utánzás mellett más tényezők is szerepet játszanak - az éles verseny miatt, piaci részesedése megőrzése érdekében a vezető Nokia például kénytelen volt jelentősen lejjebb vinni egyes készülékei árait, ami a többi gyártóra is komoly befolyással volt.
A nyereségesség csökkenésében az utánzás mellett más tényezők is szerepet játszanak - az éles verseny miatt, piaci részesedése megőrzése érdekében a vezető Nokia például kénytelen volt jelentősen lejjebb vinni egyes készülékei árait, ami a többi gyártóra is komoly befolyással volt.
Kapcsolódó cikkek
- "Csodás technológia" mobilok a Samsungtól
- SGH-E590: Újabb designer készülék a Samsungtól
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Samsung "miniszoknya" telefon
- 8 gigabájtos microSD memóriakártya a Samsungtól
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A Samsung Electronics első negyedéve: 15 százalékkal csökkent a profit
- Itt a Samsung "legkarcsúbb" mobiltelefonja
- Önszabályozó fényerővel rendelkező mobilkijelző a Samsungtól
- Samsung SGH-P110 mobil a CeBIT-en