Online üzleti szaknévsor virtuálisan bejárható utcákkal
Milkovits Gábor, 2005. január 27. 21:21
Az Amazon "A9 Yellow Pages" néven beindította új internetes helyi keresőszolgáltatását, amellyel a felhasználók 10 amerikai nagyváros virtuális utcáit és háztömbjeit bebarangolva kereshetik meg az ott található üzleteket és irodákat.
Az Amazon GPS rendszerrel szinkronizált digitális kamerákkal készített, mintegy 20 millió fénykép segítségével alkotta meg a virtuálisan bejárható utcarészleteket, amelyek 10 amerikai nagyvárosban található, körülbelül egymillió üzlet és vállalkozás fotóit tartalmazzák. A szolgáltatás segítségével a felhasználók nemcsak általános információt kapnak a cégekről, hanem vizuálisan meg is győződhetnek arról, hogy a keresett üzlet vagy iroda pontosan hol található az adott városban, milyen más üzletek vannak a közvetlen környezetében, illetve hogy kívülről hogy néz ki. A kapcsolódó szoftver által egyes megjelenített utcarészletekről vagy háztömbökről külön címekkel ellátott részletesebb térképek is előhívhatók, miáltal elkerülhetők a GPS pontatlanságából adódó esetleges tévedések. A szolgáltatás révén egyelőre New York, Los Angeles, San Francisco, Chicago, Boston, Dallas-Fort Worth, Denver, Atlanta, Seattle és az oregoni Portland üzletei és vállalkozásai között kereshetnek a felhasználók.
Az Amazon internetes áruház tavaly szeptemberben indította útjára A9 elnevezésű internetes keresőszolgáltatását, amelynek a Yellow Pages helyi kereső az első komolyabb bővítése. Az A9 jól kiegészíti az Amazon fő profilját, amit az is mutat, hogy a keresés leszűkíthető a cég által kínált termékek körére. Habár meglehetősen erős a verseny a keresőszolgáltatások piacán, és a nagyok, mint például a Google, a Yahoo és a Microsoft nemigen hagynak teret a többi vállalkozásnak, azért az A9-nek mégiscsak lehet jövője, különösen ha figyelembe vesszük az anyavállalat Amazon tőkeerejét és ismertségét.
Az Amazon internetes áruház tavaly szeptemberben indította útjára A9 elnevezésű internetes keresőszolgáltatását, amelynek a Yellow Pages helyi kereső az első komolyabb bővítése. Az A9 jól kiegészíti az Amazon fő profilját, amit az is mutat, hogy a keresés leszűkíthető a cég által kínált termékek körére. Habár meglehetősen erős a verseny a keresőszolgáltatások piacán, és a nagyok, mint például a Google, a Yahoo és a Microsoft nemigen hagynak teret a többi vállalkozásnak, azért az A9-nek mégiscsak lehet jövője, különösen ha figyelembe vesszük az anyavállalat Amazon tőkeerejét és ismertségét.
Kulcsszavak: Amazon
Kapcsolódó cikkek
- Amazon: jogvédelem nélküli zeneletöltő szolgáltatás
- Amazon 2.0: szövetség mindenkivel
- Jogvédelem nélküli zene az Amazontól?
- Szárnyal az Amazon
- Amazon online zenebolt DRM-mentes számokkal
- Vadonatúj noteszgépek az Amazonon 10-20 euróért
- Másolásvédelem nélküli zenéket forgalmazna az Amazon
- Az Amazon veszítgeti profitját
- Az Amazon elindította filmletöltő szolgáltatását
- Új fizetős filmletöltő szolgáltatást nyit az Amazon?