A KPMG készíti el az NHH szélessávú stratégiáját

MTI Sajtóadatbank, 2005. január 31. 08:50
A KPMG készíti el az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szélessávú elektronikus hírközlési stratégiáját, és annak akciótervét - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. Az NHH által kiírt, hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos eljárást, nettó 19,5 millió forintért készíti el a nyertes.
A tenderre a győztesen kívül pályázott az Infrapont Gazdasági Tanácsadó Kft., nettó 19,8 milliós ajánlatával. Márton György, az NHH szóvivője az MTI-nek korábban elmondta: a jelentkező feladata a szélessávú elektronikus kommunikációval kapcsolatos szabályozási és piacfelügyeleti helyzetkép összeállítása a magyar és a kiválasztott országok gyakorlata alapján.

A sikeres pályázónak meg kell határoznia a szabályozás célállapotát, figyelembe véve a digitális konvergencia előretörését, a minisztériumok és az önkormányzatok szempontjait. A tanulmányban ki kell dolgozni a stratégia alternatíváit, és azok hatáselemzését, valamint monitoringjának tervezését. A győztes pályázónak a szerződéskötéstől számított 8 hónapon belül kell elvégezni a feladatot.

Márton György kiemelte: a múlt év január elseje óta működő hatóság szabályozási tevékenységének egyik fő célja az átfogó nemzeti fejlesztési programok megvalósulásának támogatása a szabályozás eszközeivel. Az egyik ilyen, az ország jövője szempontjából kiemelt jelentőségű program a szélessávú elektronikus kommunikáció elterjesztése, ami eszköze annak, hogy egyebek mellett működőképes eKormányzati, eÖnkormányzati megoldások születhessenek, illetve, hogy az elektronikus ügyintézés elterjedhessen.

A szóvivő utalt arra, hogy az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2004 áprilisában elkészítette a Nemzeti Szélessávú Stratégiát, amely számos hazai és nemzetközi előzményre épít, beleértve az eEurope programot, és a Magyar Információs Társadalom Stratégiát.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36