Százmillió forintos nyereséggel zárt a Canon Hungária
A piaci igények változása és a termékpaletta átalakulása miatt előre látható volt, hogy a Canon Hungária két divíziójának fejlődési üteme eltérő lesz.
A Canon Business Solutions (CBS) divízió az üzleti szféra számára kínál megoldásokat. 2004-ben az irodai berendezések (nagyteljesítményű fekete-fehér és színes nyomtató-másolók, multifunkciós készülékek, dokumentum-menedzsment, nagyformátumú nyomtatók, papírértékesítés), szoftveres megoldások és szolgáltatások értékesítéséből származott a bevételek 45%-a.
A Canon Consumer Imaging (CCI) divízió elsősorban a kisirodai, lakossági felhasználásra fejlesztett termékeket forgalmazza, az ebből származó értékesítések a bevételek 55%-át adták. Ezen belül a fotó-videó (digitális és analóg fényképezőgépek, digitális videokamerák) ágazat 43%-kal, a perifériák (tintasugaras és lézernyomtatók, asztali multifunkciós eszközök, faxok, szkennerek) eladásai 12%-kal járultak az összbevételhez.
Piaci részesedések
A nyomtató-másológépek összesített értékesítésében regisztrált több mint 22%-os részesedésével a Canon változatlanul a hazai piac vezető márkája.
A piaci kereslet érezhetően a nagyobb teljesítményű (20-39 lap/perc) készülékek irányába tolódik – ebben a szegmensben a Canon 27%-kal megőrizte vezető helyét.
Folytatódott az analóg-digitális technológia váltása: 2003-ban még csak az értékesített irodai eszközök háromnegyedét tették ki a digitális készülékek – tavaly már több mint 90%-os volt ugyanez az arány. Változott a lapméret is: 2004-ben már az irodai felhasználásra vásárolt berendezések közel 70%-a tartozott az A3-as kategóriába – ez tendencia idén folytatódik.
Az 1-19 lap/perc teljesítményű, A4-es méretű dokumentumok előállítására alkalmas nyomtató-másoló készülékek értékesítésében a Canon 27%-os részesedéssel (a 2003-as évi részesedés 8%-os növelésével!) ismét a dobogó csúcsára állhatott, ami szintén a digitális technológiát alkalmazó készülékek sikerének köszönhető.
Egyre erősebb a színes nyomtatás iránti igény: ezen a területen a Canon több mint 20%-os a piaci részesedést mondhat magáénak, tavaly az értékesített készülékek egyharmada színes berendezés, kétharmada pedig színes nyomtatásra is alkalmas (Smart Colour technológiával dolgozó) eszköz volt.
A dokumentum-archiválás (DMS) terén kiemelkedő eredmény, hogy a 2002-es évhez viszonyított tavalyi (több mint 400 százalékos!) növekedésre szó szerint ráduplázott az üzletág: 2003-ban 65 millió, tavaly már 140 millió forintos bevételt könyvelhetett el az ágazat, és jól érzékelhető, hogy a Canon elismertsége folyamatosan növekszik ezen a területen is.
Hasonló felfutás jellemzi a nagyformátumú nyomtatók (LFP) értékesítését. A grafikai stúdiók, nyomdai előkészítéssel foglalkozó vállalakozások számára kínált termékcsoport több mint 400%-kal növekedett az elmúlt évben.
Előre látható volt, hogy a fotó-videó ágazat 2003-as felívelését tavaly nem lehet megismételni – az eladásokat érezhetően befolyásolta, hogy a digitális fényképezőgépek márciustól már nem vásárolhatók meg a Sulinet Expressz program keretében.
A 2004-ben megjelent PIXMA-sorozat nyomtatói és multifunkciós készülékei egyértelmű és áttörő sikert hoztak, amit a szaklapok elismerő minősítései mellett az értékesítési eredmények is bizonyítottak. A közel 55000 eladott tintasugaras nyomtató több mint felén már a PIXMA-embléma látható. Ezen a területen is növelte piaci részesedését a Canon: a tintasugaras nyomtatók hazai piaca tavaly 10%-kal bővült, a Canon nyomtatóiból azonban 15%-kal értékesítettünk többet, mint 2003-ban.
November 28: Nyílt Nap az ELTE Informatikai Karán
November 28-án a felvételi döntés előtt álló középiskolások, illetve az informatika területén továbbtanulni szándékozók részére az ELTE Informatikai Kar Nyílt Napot tart.
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR közzétette az AI-jal felturbózott MagicOS 9.0 ütemtervét
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat
A Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét.
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.