Xerox: Részvényenként 20 cent nyereség az első negyedévben
„Első negyedévi nyereségünkkel magas elvárásokat teljesítettünk a nagyobb bruttó árrésnek és a hatékonyabb működésnek köszönhetően, így biztosítani tudjuk, hogy a Xerox minden tevékenységét versenyképes költségszinten végezze” – jelentette ki Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója.
„A Xerox növekedésének fő motorját továbbra is a vállalat piacvezető színes technológiája, valamint a dokumentumkezelési tanácsadás és szolgáltatás jelenti”, – tette hozzá. „Annak ellenére, hogy a piaci körülmények a gépeladások egészét fékezték, 15%-kal növelni tudtuk színes termékeink értékesítését, és Xerox Global Services üzletágunk ismét kétjegyű nyereséget könyvelhetett el.”
Az előző év hasonló időszakához képest a berendezések értékesítési szintje nem változott, a 3,8 milliárd dollár teljes árbevétel 1 százalékos csökkenést jelent. Mind a berendezések értékesítéséből származó, mind a teljes árbevétel 2 százalékpontos árfolyamnyereséget tartalmaz. Az árbevétel növekedésére továbbra is kihatott az a tény, hogy csökkent a vállalat régebbi analóg technológiájából származó eladás utáni árbevétel. Az első negyedév értékesítés utáni (papír, szerviz, kellékanyag) árbevételére és teljes árbevételére kihatott Brazíliában elért gyenge teljesítmény, amely javuló tendenciát mutat.
A vállalat értéknövelő szolgáltatásaiból származó árbevétel az első negyedévben 23 százalékkal nőtt a Xerox Global Services tanácsadási, képfeldolgozási és tartalomkezelési szolgáltatásai iránti növekvő keresletnek köszönhetően. Ez az üzletág gyakorlati megoldásokkal segíti az ügyfelek dokumentumokhoz kapcsolódó költségeinek csökkentését és munkafolyamatok hatékonyabbá tételét.
A Xerox termelési üzletága a nyomdák és a dokumentum-intenzív iparágak számára nagy sebességű digitális technológiát kínál, amely lehetővé teszi az igény szerinti és a megszemélyesített anyagok nyomtatását. A nyomdai berendezések értékesítése 2 százalékkal nőtt, míg a teljes termelési üzletág árbevétele csökkent; ez utóbbi oka a vállalat régebbi analóg termékeiből származó eladás utáni árbevétel csökkenése, valamint a nyomdai piac visszaesése.
A fekete-fehér nyomdai rendszerek első negyedévben eladott darabszáma 9 százalékkal csökkent, a színes nyomdai rendszereké viszont 18 százalékkal nőtt, köszönhető ez a Xerox DocuColor® 5252 és 8000 sorozat, valamint a Xerox iGen3® iránti erőteljes keresletnek. Márciusban a Xerox bevezette kulcsfontosságú berendezése, az iGen3 színes digitális nyomdagép 10–20 százalékkal gyorsabb új verzióját, amely percenként akár 120 oldalt képes nyomtatni. A következő hónapban a Xerox bővíteni fogja nyomdai rendszereinek, szoftvereinek és megoldásainak választékát, tovább erősítve vezető helyét ezen a piacon.
A Xerox munkacsoportok számára technológiát és szolgáltatásokat kínáló irodai üzletága az előző év hasonló időszakához képest nem növelte a berendezések értékesítését, teljes árbevétele pedig 2 százalékkal csökkent. A berendezések eladásából származó árbevételt csökkentette a termékösszetétel: a vállalat az előző év azonos negyedévéhez képest az olcsóbb monokróm asztali termékekből értékesített többet. A fekete-fehér digitális irodai rendszerek eladott darabszáma 17 százalékkal nőtt a Xerox WorkCentre® asztali multifunkciós termékek iránti keresletnek köszönhetően. Az irodai színes termékek értékesítése azonban erőteljesen nőtt: az irodai színes multifunkciós rendszerek terén 21 százalékos, az irodai színes nyomtatók terén pedig 180 százalékos volt a növekedés.
Március 30-án mutatta be a Xerox legújabb irodai termékét, a WorkCentre C2424 multifunkciós irodai eszközt. WorkCentre C2424 az irodai termékek csoportjának első olyan berendezése, amely szilárd tintával nyomtat, szkennel és másol. Kategóriájának legjobb hasonló termékeihez képest 30–60%-kal olcsóbb, ugyanakkor a színes nyomtatási feladatokat fele annyi idő alatt végzi el. A Xerox irodai rendszereinek és szolgáltatásainak további bővülését a vállalat június végén jelenti be.
A Xerox továbbra is intenzíven dolgozik költségeinek és működési hatékonyságának optimalizálásán. Ennek eredményeként az értékesítési, az adminisztrációs és az általános költségek az elmúlt év hasonló időszakához képest 27 millió dollárral csökkentek. Az első negyedévi bruttó árrés 40,7 százalék, ami csaknem 1 százalékos növekedést jelent. Az első negyedévben a vállalat működési cash-flow-ja 337 millió dollár, készpénz és bankszámlapénz állománya pedig 3,3 milliárd dollár volt. A vállalat tartozása az előző év hasonló időszakához képest csaknem egy milliárd dollárral csökkent. Mulcahy 2005 második negyedévére 21-24%-os részvényenkénti nyereséget vár.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft Dynamics: minden napra egy új ügyfél
- XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
- Xerox: új szoftverek irodai multifunkciós rendszerekhez
- Xerox DocuColor 260: 32 lézernyalábbal
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- A piacnál gyorsabb ütemben növekszik az Oracle Hungary
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
MyPhoneExplorer 2.2.0
Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.
Battery Monitor 10.4
A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.