A Mobilkom Austria megvásárolta a bolgár Mobiltelt
Horvátországban leányvállalata, a VIPnet révén érdekelt 1999 óta. A VIPnetnek 2004 végén 1,31 millió ügyfele volt, éves forgalma 375,4 millió euró volt. A Mobilkom kezdetben 30 százalékos részesedéssel rendelkezett, 2004 végére száz százalékra növelte részesedését.
A Mobilkom Austria a Western Wireless International amerikai távközlési vállalattal, a Vecernji List lappal, az Ingra horvát építőipari vállalattal, a horvát Postbankkal és egy horvát biztosítóval együtt van abban a konzorciumban is, amely elnyerte a második mobil távközlési koncessziót Horvátországban.
1999-ben jelent meg a Mobilkom a liechtensteini mobilpiacon is szolgáltatási licenc megvásárlásával. 2004 végén 3500 ügyfele volt ott, éves forgalma tavaly 11,0 millió eurót ért el.
A szlovéniai si.mobil 75 százalékos részesedését 2001-ben vásárolta meg a Mobilkom, 141 millió euróért. Év végén 363 ezer ügyfele volt, tavaly 87,8 millió eurós forgalmat bonyolított Szlovéniában.
A bolgár Mobiltelnek 3,2 millió ügyfele volt június közepén, az év végi 3,03 millió helyett. Piaci részesedése 63,9 százalékos. Tavaly 486 millió eurós forgalmat bonyolított.
A Telekom Austria csoport tervezi még a szerbiai Mobtel és a boszniai Euronet megvásárlását is. A bizonytalan politikai helyzet miatt azonban erre egyhamar nem kerül sor.
Kapcsolódó cikkek
- Befejeződött a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A Western Digital 1 milliárd dollárért megveszi a Komag alkatrészgyártót
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- A piacnál gyorsabb ütemben növekszik az Oracle Hungary
- Változott a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Folyamatos növekedésben az LLP
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Saját részvényt vásárolt a Synergon
- A tajvani Catcher feladta magyarországi beruházási tervét
- Aláírták a Vodafone-beruházás szerződését
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.