Symantec : 26 százalékos bevételnövekedés

forrás Prim Online, 2005. augusztus 8. 14:46
A Symantec ma hozta nyilvánosságra a 2005. július 1-én véget ért 2006. évi első pénzügyi negyedév eredményét. A Symantec 700 millió USD-t könyvelt el erre a negyedévre, amely az előző év azonos negyedévének 557 milliójához képest 26 százalékos növekedést jelent.
GAAP (Generally Accepted Accounting Principles = általánosan elfogadott könyvelési alapelvek) szerinti eredmény: az első pénzügyi negyedév GAAP szerinti nettó bevétele 199 millió dollár volt, az előző év azonos negyedévének 117 millió dolláros nettó bevételével szemben. Ez részvényenként 0,27 dolláros nyereséget jelent. Az előző év azonos negyedévében a nyereség 0,16 dollár volt.

A nem GAAP szerinti eredmény: A nem GAAP szerinti nettó bevétel a negyedik pénzügyi negyedévben 199 millió dollár volt, az előző év azonos negyedévében ez az érték 128 millió dollár. A nem GAAP szerinti, részvényenkénti nyereség 0,27 dollár, ez 50 százalékkal magasabb, mint a 2004. júniusában véget ért negyedév 0,18 dolláros nyeresége. A nem az általánosan elfogadott könyvelési alapelvek szerinti (nem GAAP) eredmény, amint az a csatolt összevont eredmény-kimutatásból kiderül, nem tartalmazza a felvásárlásokhoz kapcsolódó egyéb nem tárgyi eszközök és a törzsrészvény-alapú kompenzáció leírását, a felvásárolt, folyamatban levő kutatások és fejlesztések költségét, az átszervezési költségeket, a szabadalmak rendezésének költségét, a VERITAS tervezett beolvasztásával kapcsolatos egyesítési tervek költségeit, valamint a kapcsolódó jövedelemadó-mentességet, illetve az Amerikai Munkahelyteremtési Törvény szerint a cég készpénz-visszahonosításával kapcsolatos adócsökkentést.

A jövedelem összetevői

A Symantec világméretű vállalati üzletága, amelybe a vállalatvédelem, a vállalati kezelés és a kapcsolódó szolgáltatások tartoznak, a teljes bevétel 49 százalékát hozva ebben a negyedévben az előző év azonos negyedévéhez képest 23 százalékkal nőtt. A teljes bevétel 38 százalékát képviselő vállalatvédelmi üzletág 26 százalékos növekedést mutat, a vállalatkezelési üzletág a teljes bevétel 10 százalékát képviselve 10 százalékot nőtt, a szolgáltatási üzletág 85 százalékos növekedésével a teljes bevétel 1 százalékát adja. A Symantec fogyasztói üzletága hozta a teljes bevétel 51 százalékát, növekedése 28 százalékos.

A külföldről származó bevételek az első negyedévben az összes bevétel 51 százalékát tették ki, a múlt év azonos negyedévéhez képest 27 százalékkal növekedtek. Az amerikai kontinensen (azaz az Egyesült Államokban, Latin-Amerikában és Kanadában) 25 százalékos volt a növekedés. Az összes bevétel 55 százaléka innen származott. Az európai, a közel-keleti és az afrikai területről származott az összes bevétel 31 százaléka, itt 28 százalékos volt a növekedés. A Csendes-óceán ázsiai területe és Japán 22 százalékos növekedéssel az összes bevétel 14 százalékát adta.

A VERITAS eredménye


A VERITAS, mint önálló cég eredménye a júniusban véget ért negyedévben 529 millió dollár volt, ez az előző év hasonló időszakának eredményéhez képest 9 százalékos növekedést jelent. A nem a GAAP szerinti kiadások és az értékesítési költség 407 millió dollár, azaz a bevétel 77 százaléka volt. A nem a GAAP szerinti működési költségek és az értékesítési költség nem tartalmazza a felvásárláshoz kapcsolódó nem tárgyi eszközök és a törzsrészvény-alapú kompenzáció leírását, az egyesüléssel kapcsolatos kiadásokat és a kapcsolódó jövedelemadó-kedvezményt. A Symantec-nek a mostani jelentésben nyilvánosságra hozott pénzügyi eredménye nem tartalmazza a VERITAS működéséből származó eredményt, mivel a Symantec és a VERITAS egyesülése 2005. július 2-án, tehát a Symantec júniusban véget ért negyedéve után zárult le.

Kulcsszavak: +céginfo Symantec

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01